#1 Skrevet Oktober 1, 2008 Heisann. Er på tide å bytte reg.reim på RS2en pga alder (4,5 år). Men samtidig vil jeg ta det største reimhjulet foran på motoren, siden det har fått en kakk (når tidligere eiger kjørte i garasjeporten sin). Intercooler har da slått inn i reimhjulet, og jeg antar at det er grunnen til at det kakkler av reimhjulet når motoren er kald. Hvilke deler trenger jeg da, og hvor kjøper jeg det ? Til å bytte dette satser jeg på å få hjelp av slektninger som er mekanikere.. Men hvor lang tid må en beregne på dette arbeidet, og hvor mye må plukkest ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei ! Har bare skrudd s2, men er vel ikke store forskjellen? Du må/bør hvertfall ta av frontfangeren, da har du plutselig masse plass ! Også er det bare å fortsette med deksler, cooler og drivreimer, så er det vel bare å begynne på regreim deksel. Mange sier du bør ha/lage et spesial verktøy til å holde igjen veivhjulet når du skal skru det av, så det ikke skal sprekke. Disse boltene sitter ganske godt. Jeg brukte en god muttertrekker, og det gikk helt fint, men kanskje ikke noe vits i å gamle? På min brukte vi vel rundt 3 timer, og vi stressa ikke akkurat da. Så det tar ikke så fryktelig lang tid hvis man står på litt:) Deler jeg ville byttet: - Vannpumpe - Løpehjul - Kanskje bolten på veiv? - Veivhjul pga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2008 OK. Hvor bestiller jeg dette? Like greit å kjøpe det gjennom et Mekonomen verksted hvor jeg har rabatter? Og det største hjulet på midten foran, noen som kan svare på hva som er galt der siden det kakkler etter å ha fått seg en smell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2008 Har du multireim? I så fall, så har jeg et helt nytt et til deg! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=132017 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2008 Nytt hva? Svingningsdemper? Er det den som er gåen med meg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2008 Veit ikke om det er det som er problem men jeg har en nye en til sagls hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...