#1 Skrevet Oktober 1, 2008 Hei nå drypper det såpass mye olje fra mellom girkassen og motoren på a6en min att eg må ta tak i det å få byttet den. er dette ein kurant jobb å gjøre selv med tilgang til bukk ? Er det noe eg bør ta hensyn til, og kansje bytte med det samme? clutsj? Takknemlig for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2008 Har tatt ut min kasse nå, er tiptronic, og 4wd, det er mye jobb.. Må ned med ramma som holder motor og forstilling, for å komme til. Men ikke umulig nei:) Selve simringen finns ikke løs, må ha hele plata som den sitter i. Bytt samtidig veivhus ventilasjons filter, kan være tett og skape trykk som gjør at den lekker mer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2008 Har tatt ut min kasse nå, er tiptronic, og 4wd, det er mye jobb.. Må ned med ramma som holder motor og forstilling, for å komme til. Men ikke umulig nei:)Selve simringen finns ikke løs, må ha hele plata som den sitter i. Bytt samtidig veivhus ventilasjons filter, kan være tett og skape trykk som gjør at den lekker mer.. Takker for tipset må ramma (traversen) løsnes helt? eller holder det å slakke den. når det gjelder veivhusventilasjonsfilteret så er det byttet nå i sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2008 Hvor langt har clutchen gått? Ville vurdert å bytte den hvis jeg først hadde av kassen, dersom clutchen har gått over 200K. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2008 Må vel ned med ramma helt, og da også motorfestene. Du må ha en motorbukk til å holde motoren på plass, ramma eier ikke mye.. Gearkasse jekk må du ha, å 4 hjuls kontroll etter du er ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2008 Hvor langt har clutchen gått? Ville vurdert å bytte den hvis jeg først hadde av kassen, dersom clutchen har gått over 200K. Ja eg er usikker på hvor langt clutchen er gått men bilen er passert 300k så eg bytter nok. Orker ikke ta det fra hverandre om ett halvt år igjen. noen formeining om hvor mye det koster med ny clutch til denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2008 Er det 4x4? Clutch er et must å bytte når du først er nede med kassa ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2008 Er det 4x4?Clutch er et must å bytte når du først er nede med kassa ja.. Kan vel si heldigvis att det er fwd i denne sammenhengen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2008 Må ned med ramma som holder motor og forstilling, for å komme til. Men ikke umulig nei:) Er du helt sikker på dette? Jeg har ikke skrudd ut slik kasse, men i boka til Delius Klasing ser det ikke slik ut. Et lite forbehold om at min skumlesing av tysk ikke har fanget opp alle detaljer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2008 Nei, mulig d holder å løsne den ja. men mye enklere med ramma ute:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2009 Er det ryt å gjøre dette "Simmerring bytte veiv 2,5 TDI v6, ect filter" på verksted? 2002mod. A4 2,5tdi-q 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...