#1 Skrevet Oktober 2, 2008 A6 biturbo med for høyt trykk slik at den går i nødmodus (kutter effekt ved 4000). Hva kan være årsaken til det? 100% original bil, aldri tuklet med, rett over 60 000km (2001 modell). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2008 Mulig det kan være lekkasje på den, da vil du kunne få denne feilmeldingen. Lekkasje i y-slange eller vakumslanger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2008 Har du målt trykket? hvordan oppfører trykket seg? Kan være tett(e) WG'er. Det er ikke så uvanlig på 2,5tdi iallefall. Kan og være en N75 ventil som ikke er helt frisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2008 Har testet ny LMM på den uten hell. Har tenkt tanken at det kan være noe WG tull, slange som har hoppet av, stag som er rustet fast eller lign. Er det 1 eller 2 N75er på den motoren? Er den motoren veldig følsom for "overtrykk"? Har merket fint lite økt prestanda før den kutter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2008 den har 1stk n75. men som det står lengre opp, lekasje... hvis du har leksaje på trykksiden får du opp feilmelding om at du har for høyt trykk, å motoren går i nødmodus ( lader bare 0,3-0,5bar) prøv å få tatt en trykktest, eller gå over slangene. den Y-slangen som går inn på gasspjeldet og den F-slangen under gasspjeldet på venstre side har en tendens til å morkne/ sprekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2008 Var en ventil inne i turboen som ikke virker, WG problem... Prislapp for bytte av 2 turboer og jobben, 52 000kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2008 Var en ventil inne i turboen som ikke virker, WG problem... Prislapp for bytte av 2 turboer og jobben, 52 000kr. Motor og girkasse må ut vel pga. plasseringen av turboene? En nabo av meg som gjorde det for 3 år siden. Jaggu koster det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2008 Oi!! hadde samme problemet med min 2,7. Heldigvis var det da bare y slangen som lakk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2008 Var en ventil inne i turboen som ikke virker, WG problem... Prislapp for bytte av 2 turboer og jobben, 52 000kr. Helt vanvittige priser på denne type jobb må jeg si... Når jeg leser sånnt er jeg veldig glad jeg klarer å skru selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 9, 2008 Morsomt på en bil som har gått 69 000km, skulle tro de var bygd for å tåle litt fler km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...