PROSJEKT: Bytte vr6 motor i golfen.

Anbefalte innlegg

Noen som kan bytte motor i min 92mod vw golf vr6 hær i Vestfold?

Eller kjenner til noen som kan gjøre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke litt så sier jeg ifra... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historien sålangt:

 

Kjøpte meg en motor i Danmark hos:

http://www.gedsted-autoophug.dk/

 

Motoren var gått 164.000km den ankom Norge formiddag den 4nov.

Hadde fått tak i en ifra jobben som kunne hjelpe meg å bytte motor. Så vi sku begynne å skru kl 3 da han var færdig på jobb.

Onsdag satt jeg bilen inn til møller for å bytte foringer i bærearm + lodde en ledning til km-teller.

Men sia di plages så mye med foringene blir vi enig om at di skulle lodde ledningen neste dag. (bilen blir stående til neste dag)

Rundt elleve tiden torsdag ringer sjåføren som skulle komme med motoren at han er ved holmestrand.

Forteller han at må kjøre ned til torp dær vi skal skru på bilen + pluss at dær har vi truck til å ta imot motoren.

En kort tur som hadde kostet han 10min.

Men næida det kan han ikke.

Så jeg må bærre avtale med han å stoppe på shell ved foksrød.

Ringer møller for å høre om bilen min er færdig...

Da hadde di møtt på problemer med ledningsettet mitt. Tar taxi ned og får da se at hele ledningsettet ifra motoren og til styresentralen er etset og brent i stykker. Bilen vil ikke engang starte.

Må få tak i en bil med krok og lånt meg en henger.

Får lånt meg bil hos mamma og har nå veldig dårlig tid da sjåføren var framme.

Vell ender opp med at jeg bare får tid til å hente ut penger og kjører og møter han uten henger.

Da har han ventet i en time.

Så vi må bare sette motoren på bakken til etterpå når jeg har hentet meg henger.

Det går greit.

Men så skal jeg få min bil opp til torp. Ringer rundt til kjente for å få noen til å hjelpe meg med å sleppe bilen opp. Får ikke tak i noen.

Ringer Falcken som kommer halv tre. Men han kan ikke ta bilen da den er for lav. Og di andre to bilan som han har med plan er opptatt.

Får tak i ho mamma som da kjæm og hjælpa meg mæ å slæpp opp bilen.

Når vi da skulle begynne å skifte bunnpakning på den motoren som jeg kjøpte viser det seg at den skaden som bunnpanna hadde fått hadde gjort at oljepumpa hadde fått seg en smell.

Og at deler ifra den tydeligvis hadde gått i olja og lakt seg på toppen slig at stemplene ikke gikk helt rundt.

Får sakt ifra, men får ikke opp ny motor før neste torsdag.

Som kompensajon skulle jeg og få med nytt ledningsett.

Motoren kommer torsdag og vi får satt inn motoren, men når vi skulle bytte ledninsettet hadde jeg typisk fått feil sett tilsendt.

Så nå venter jeg på at ett nytt og forhåpentligvis det riktige kjæm nu på torsdagen.

Så da blir det spennende og se om motoren er i bra stand.

Møkka dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hau.. Høres kjett ut. Håper det blir fix da. Makan til uflaks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nytt ledningsnett montert og bilen går som ei klokke.

Stor takk til min innleide mekaniker ifra bakkeutstyr på torp flyplass, Andre Bjørnsen :klapp:

 

Han har brukt ca 21timer på å bytte motor pluss bytte av ledningsnettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer.

Vet du hvilken model motoren er? Er det fordeler lokk på den, eller nyere model?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 92 mod med fordeler ja.

Skulle jeg hatt en nyere motor måtte jeg skiftet en del pga. av at det blei gjort en del forandringe ifra 93mod.

Kjenner ikke helt til detaljer når det gjelder den saken.

Er gått ca 185.000km. Min var gått 220.000km.

Har nu ikke bestemt meg for va jeg skal gjøre med den andre motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukke den fra hverandre, ta opp et lån og sende en mail til Spturbo.com :):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gråter : Så hær ligg saken an etter at jeg har fått prøvd og kjørt litt med bilen.

Viser seg at den "nye" motoren som jeg sotte inn i bilen er det feil med.

Olje lekkasje fra toppakning stor.

Olje lekkasje mellom motor og gir.

Vannbeholder har sprekt p.g.a toppakning er defekt.

Veldig trykk i kjøleanlegg + at bilen blir110grader.

 

Har måttet skiftet slange inn i torpedo. (sprakk og lekt kjøleveske på eksos) Fy før ei styg lukt.

 

Måtte skifte sim ring til veivaksel

 

Ule lyd ved pådrag (kan være falsk luft ifra motor)?!

 

Bilen går nesten ikke på tomgang og fusker veldig.

 

Har nå sendt mail til han som jeg kjøpte den hos i Danmark.

 

Uff uff.... dette er skikkelig kjedeligt altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler med deg... :(

Hadde samme problemet med tanke på at den ble veldig varm og trykk i systemet.

Møller i tønsberg fant aldri ut av det, men etter ca 1 mnd etter jeg kjøpte den så begynnte det å komme vann i olja.

Var å hentet meg en brukt 2,8 liter i Sandefjord i går.

Får bare håpe at 2,9 inj og toppen passer på 2,8 blokka nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp heilt før jækligt.: gråter :

Skrur du selv og bytter eller har noen ilag med deg?

Har du åpnet den andre motoren da?

 

Di sa på møller i Sandefjord at sia toppakninga var gåen blei det sånn trykk i kjølesystemet?

Ikkje at eg har noe peiling da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver for det meste å skru selv, men det hender pensjonsiten må ta i ett tak når jeg kjører meg fast. he he : ja :

Møller tønsberg sa ikke at det var topp pak på min bil for det hadde de vistnok

testet inne på hallen.

I morra tenkte jeg at jeg skulle prøve å operere den nye litt.

Må bare få ut "svenske limoen" av garagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye ga du for motoren du kjøpte i Danmark?

Å hva fulgte med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga 10.300,- for den færdig fortollet levert Sandefjord.

Det som fulgte med var slanger, utslitt clutch.

Så dynamo,gir og noen små ting blei byttet over ifra min motor.

Ka du tenkte på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynt og bytte motor med den du hentet i Sandefjord da?

Var den motoren gått langt? Bra stand den?

Kem som eide den du kjøpte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare lurte egentlig. Tenkte jeg skulle sjekke ut sånn ca hvor mye jeg må ut med for å evn kjøpe meg en turbo maskin med ledingsnett,girkasse + + +

og hvor mye jeg kan ta for min motor når jeg skal selge den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått surret meg ut enda.. begynner å bli skikkelig førkjølet.

Skal vel ut etterpå.

Det var en bekjennt av en kompis av meg som hadde motoren før.

Den er gått 1400000 ca.

Gutta boyz har skrudd litt å fått ventilras så det blir veldig spennende å se hvordan det ser ut nedi der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail ifra Danmark nu dær han skriver:

FORSTÅR IKKE HELT AT ALT DETTE KOMMER FREM

EFTER DET ER LAVET.

NORMAL BLIVER MAN KONTAKTET IND REP. PÅ BEGYNDES.

 

MEN HAR DU ET RIGTIG GODT FORSLAG,SÅ MÅ VI FINDE

EN FORNUFTIG LØSNING.

 

FLEMMING

 

Ka e da en fornuftig løsning i dette tillfellet dær han har sendt meg to motorer som ikke kan brukes?

Sitter igjen med en bil som jeg ikke kan bruke!!

Takker for alle løsninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med den gammle motoren din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakninga er gåen pluss at det er ulyd ifra kjede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du solgt den eller har du den enda.

Isåfall skal du selge den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle VR6 motorer har høyt trykk. Det er noe drit, men sånn er det. Neuspeed og sikkert mange andre merker lager termostater som gjør at bilen går litt kaldere. Samt å bytte temp føleren i radiatoren

Et godt tips er å kjøpe Samco silicon slange kit. Slipper man å tenke på defekte slanger iallefall.

Her følger en link:

http://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk3/engine.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den enda.

Må se ka slags løsning han kommer med han nede i Danmark.

Har vært i kontakt med møller Sandefjord om å kanskje få fikset toppakning og kjede hos di. Pris. ca: 17.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke helt ka du mente med det Kristian?

Selv om det er høyt trykk skal vell slanger og slikt holde for det?

Må jo være enda mer trykk hos meg da som har jør at motoren blir så varm og at kjølesystemet kolapser?

Sa så iallefall på møller at det blir større trykk når toppakninga er gåen.

Men hadde jo ikke det problemet på den motoren som sto i bilen da.

Og den var jo også toppakninga gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.