PROSJEKT: Bytte vr6 motor i golfen.

Anbefalte innlegg

i begynnelesen av dette forumet så er det en hyggelig kar v navn krisitan pettersen som har en link til en vr6

Jeg ringte bare for gøy tidligere i dag å han skal selge sin nyoverhalt med nye håndsmidde stempler for 22000.

Da ville jeg nok heller kjørt midtibushen litt til og spart sammen de pengene.

Hvis du vil så kan jeg evn blitt med deg opp å hentet motoren : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Morten! Jau dæ hadde vell ikkje vært så dumt, men dæ e lit med cach ætter at eg nu har brukt ca. 40.000,- på og prøve å fikse bilen.

Får se ka slags løsning "Danmark" kommer med.

Men takk for tilbudet: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen gratis billeter på Petter Wessel.

Motoren må jo ha en form for garanti.

Kan jo ikke bare si kjøpt er kjøpt.

Hadde det vært meg så hadde han hatt 3 valg

 

1 sende meg en ny motor

2 han betale verksted regingen eller 2/3 deler ihvertfall.

3 pengene tilbake å han får igjen motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slag tre mnd`èrs garanti. Heilt kors`n den virker veit jeg ikke.

Men har kommet med forslag som du nevner.

Nevnte og ett forslag om at han får bilen og fikser motoren eller bytter den hos han.

Det som også er spesielt i denne saken er jo at han har levert meg to motoren som ikke er brukanes.

Veldig frustrerende. Håper det ordner seg på en måte som jeg kan leve med.

Så nå venter jeg bare på svar. (spent på ka han sier)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han har levert to motorer å begge er det noe galt med så ville jeg tro at fyren bare selger på goodwill.

Da hadde det vært mer enn nok for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke helt ka du mente med det Kristian?

Selv om det er høyt trykk skal vell slanger og slikt holde for det?

Må jo være enda mer trykk hos meg da som har jør at motoren blir så varm og at kjølesystemet kolapser?

Sa så iallefall på møller at det blir større trykk når toppakninga er gåen.

Men hadde jo ikke det problemet på den motoren som sto i bilen da.

Og den var jo også toppakninga gåen.

 

På begge mine VR6r så gikk slangene i hytt og gevær. De er svinedyre også. Grunnen til at slangene ofte ryker på VR6 er pga høyt trykk. Motorene går også veldig varme. Det gjelder olje og vann. Vann tempen får du gjort noe med på linken ovenfor. Da synker nok trykket i slangene også vet jeg.

Olje tempen KAN man gjøre sånn med: http://www.vwvortex.com/artman/publish/industry_news/article_1131.shtml

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha krevd igjen pengene mine, og kjøpt f.eks den motoren som det er link på tidligere. Den er ny, og sikkert sterkere en ny.

 

Ellers.. Ha en fin dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok I see.

Den er solgt den motoren i annonsen som du la ut.

Venter nu enda på mail ifra Danmark.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke et alternativ å bytte toppakningen selv, og i slengen hive på silikonslanger fra Samco? Men det kan du kankje gjøre med den gamle motoren din i stedet? +ventiljobb og nytt kjede(?) så er den vel så god som ny? Merkelig at de skal være så følsomme for vanntemp, disse VR6-motorene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Tommy som eier den motoren.

Den er ikke solgt og den er borret 0,5.

Høyt trykk og høy varme er probelmer hos alle VR6 motorer har jeg funnet ut

Jeg ville gjort alt jeg kunne for å få igjen pengene mine og heller tatt med

Kjell opp å hentet den andre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått igjen 15lapper hos dansken.

Har fått fraktet motoren (Motoren som opprinelig sto i bilen) ned til møller som skal bytte toppakning, kjede og div ting som hører med i den prosesen.

Ca. pris skulle dette komme på rundt 16lapper.

Pluss bytte av motor hos mekanikeren som jeg brukte sist, blir det vell totalt i overkant av 20.000,-

Vurderte litt å få noen andre til å gjøre jobben for meg, men det at jeg nå får jobben gjort med garanti kan fort bli en billigere løsning en å spare noen lapper og så begynner ting å skjære seg.

Så då får jeg nu endelig håpe at ting ordner seg snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får angst av å lese dette!

 

Igår begynnte min å gå på 5 sylindre..... (mulig pga 98oktan?)

 

Min temperaturmåler ligger rimelig lavt, ved bykjøring ligger den noe høyere.

Er dette normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får angst av å lese dette!

 

Igår begynnte min å gå på 5 sylindre..... (mulig pga 98oktan?)

 

Min temperaturmåler ligger rimelig lavt, ved bykjøring ligger den noe høyere.

Er dette normalt?

 

Normalt det, kjører du i byen holder du som regel lavere fart enn på f.eks landeveien, jo fortere du kjører jo mer luft gjennom radiatoren, altså mer kjøling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får angst av å lese dette!

 

Ikkje for å le, men : haha :

Næi er jo helt tragisk da. Dyrt med vr6 ja vist du må begynne å reparere på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sukk.. må si jeg også er litt mer forbeholdt til VR6 enn tidligere.. har tenkt å bytte GL min til en VR6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffda, dette var frustrerende lesing.....har selv handlet mye hos gedsted. Så langt har jeg hvert heldig.

 

Har selv en 92' Vr6 som ikke er frisk, men har ikke opplevd noe som de nevnte problem mht temperaturer/trykk.

 

Problemet med min er at den totalt mangler power over ca 3000. like dau som en 70 hk! Null moment. Har sjekket ALT, men ingen feil så langt! Litt frustert....

 

Vel vel, lykke til med din! Håper det ordner seg nå! (dog syntes jeg var dyrt!).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsdag 17mars. Tikker det inn to meldinger ifra møller.

Din bil er færdig og kan hentes fram til fire.

Joho...

har vært ofte innom verkstedet og følgt opp prossesen av demontering av motoren og bygget opp igjen komplett med nye blanke fine dyre deler.

 

Første jeg oppdaget var at di måtte etterfylle kjøleveske.

Også etter en prøve tur fant jeg ut at ett par plugghetter ikkje var festet skikkelig.

 

Motoren virker tilsynelatende til å gå fint. Men har ikkje no å samenligne med da jeg faktisk aldri har hørt en vr6 uten rasling i kjede.

 

Men for å småpirke... syns jeg nå at jeg hører rasling ifra kjede, men om dette skal være normalt vet jeg ikkje?!?

Vet ikkje kor stille gående den egentlig skal være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å småpirke... syns jeg nå at jeg hører rasling ifra kjede, men om dette skal være normalt vet jeg ikkje?!?

Vet ikkje kor stille gående den egentlig skal være?

Min er det nettopp byttet på. Og når den er iskaldt, så hører du at det går rundt der, men etter ca 2 minutter så skal du ikke høre så mye.

Det som lager mest lyd, er dysene som tikker.

 

GRATULERER IALLEFALL!

 

BRUM BRUM..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene tikker ja... for jeg syns eg hører en tikke lyd.. he he

Er bare så oppmerksom nå på lyder og div feil som skal dukke opp.

Har hatt bilen i fire år til sommeren så jeg kjenner den veldig godt.

 

Ja takker for gratulasjonene, men har nå ikkje sluppet jubelen helt løs da.

Vet ikkje om du såg den andre tråden min angående innkjøring?

Har du noen syns punkter å komme med dær?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innkjøring er bare nødvendig om den er honet\borret, og evt om det er byttet ringer (bør være honet og da!).

Kjør bare pent og normalt, uten og belaste hardt. Dvs bruk heller et høyere gir opp bakken istedet for og kjøre på 5'te selvom den trekker ok.

 

PS!

Har du vurdert noe videre trim?

Setter i disse dager inn "ny" og overhalt motor i min 92 VR6. Med nye kammer, tynnere 3 lags ståltoppakn. og et 3,5 Kg svinghjul.

 

Handlet delene fra USA, og ble slett ikke dyrt!! Kjøpte selvsagt alt til overhaling derfra også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innkjøring er bare nødvendig om den er honet\borret, og evt om det er byttet ringer (bør være honet og da!).

Kjør bare pent og normalt, uten og belaste hardt. Dvs bruk heller et høyere gir opp bakken istedet for og kjøre på 5'te selvom den trekker ok.

 

PS!

Har du vurdert noe videre trim?

Setter i disse dager inn "ny" og overhalt motor i min 92 VR6. Med nye kammer, tynnere 3 lags ståltoppakn. og et 3,5 Kg svinghjul.

 

Handlet delene fra USA, og ble slett ikke dyrt!! Kjøpte selvsagt alt til overhaling derfra også!

 

 

Blir morro å høre fra deg, om hvordan du synes bilen går etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh.. ja litt oppdatering.. he he

Siden jeg fikk bilen tilbake syns jeg at det var noe tendenser til at bilen ville nøkke noe. Og da eg hadde bilen over helga fikk jeg bekreftet det da den blei værre. Men etter en skjekk hos møller viste det seg at det var ei ledning til fordeleren som var løs. Nå er det fikset.

Bilen/motoren går veldig bra nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå skal du ha bilen i 4 nye år:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he.. hadde det bare vært så enkelt så.

Må nok selge den ja. Kostet jo en del dette på møller. Sålangt er prisen på møller kommen opp i 33.000,- og da har jeg fått med rabatter. gulp..

Får heller fikse litt på "ny golfen" og ha den ett par år også heller komme sterkt tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.