Anbefalte innlegg

Edit: Først må jeg få lov til å takke Kjell-Arne Torhov for at jeg har fått linke til bildene av hans scirocco prosjekt:D

Hei. Jeg skal bytte farge på bilen når den skal lakkes opp igjen. Jeg har fargen inne i hodet mitt men jeg har ikke sett den på noen bil. Så langt har jeg funnet ut at fargen som ligner mest (i hvertfall på bilde) er denne

attachment.php?s=&postid=125680

Problemet er at dette også er denne fargen

attachment.php?s=&postid=130138

og bilen min skal være blå. En kompis har denne fargen på bilen sin, en golf joker og jeg har alltid syntes at fargen har vært knallfin når bilen hans har vært nyvasket ( noe den dessverre altfor skjeldent er:( ) men at den er litt vel lilla fra enkelte vinkler. Så mitt spørsmål er: kan noen komme med tips til hvilken farg jeg kan få til å ligne mest på den på det øverste bildet, som holder seg blå, men som samtidig er litt "flashy"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opel astra hadde en som er nokså lik den øverste for 10 år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS Blå?

Mye kule blå mc farger i allefall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Fredriksen

RS Blå?

Mye kule blå mc farger i allefall....

Rs blå blir det ihvertfall ikke. Den er etter min mening altfor lys og en smule oppbrukt. Synes heller ikke den passer på store biler og det er Audien jeg skal lakke. Kikket litt på en veldig klar peugot blåfarge som lakkereren min prøvde å sote men det ble grønt så det var ikkeno suksess. Mørk, mørk, mørk blå med bra med effekt i??!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Rs blå blir det ihvertfall ikke. Den er etter min mening altfor lys og en smule oppbrukt. Synes heller ikke den passer på store biler og det er Audien jeg skal lakke. Kikket litt på en veldig klar peugot blåfarge som lakkereren min prøvde å sote men det ble grønt så det var ikkeno suksess. Mørk, mørk, mørk blå med bra med effekt i??!!

Ok.

Mener en kompis hadde en farge som var veeeldig lik den der i allefall. Kan jo ta å høre med han jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han tror den fargen han hadde var Suzuki GSXR Racing Blå.

Mye sølv effekt i den....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg kikke på den. Hvor finner jeg forresten fargeprøver over motorsykkelfarger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt lage en slik farge til deg ;)

Vi har fargekart over motorsykkelfarger på jobben, det er veldig mange andre farger å velge mellom også, bare man går i dybden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

editert bort da jeg leste tråden på en annen måte ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Audi sin Aquablå? Mørk og fin blåfarge. Eller Moroblå. Eller den som fantes på biler rundt 2000 som heter San Torini blå?

Eller VW sin Lazerblå, eller en blåfarge som finnes på den nye Caddy'n og Caravellen, som jeg ikke kommer på hva heter akkurat nå? Vi har en Caddy utstilt med den fargen, så jeg kan prøve å få tatt et bilde av den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg kikke på den. Hvor finner jeg forresten fargeprøver over motorsykkelfarger?

Hos din lokale MC forhandler kanskje? veit ikke jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Eller VW sin Lazerblå

Det er en fet farge! Kanskje litt lysere enn den han viser til på bildet, men det er jo bare positivt synes jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi....

Kenneth: Kanskje jeg skulle stikke innom deg da jeg er nedafor neste gang, om ikke annet for å se på noen fargeprøver. Skal på Åssiden å besøke ei gammel venninne så da går det jo ann å klinke til flere fluer på en gang.

Glenn Ove: det hørtes nå spennende ut:D

Roger: morroblå høres nå gøy ut: gb : Hvis du tar bilde, prøv å få tatt et nærbilde av lakken da ( jeg vet at dette er omtrent som å kjøpe pick-up til platespilleren basert på lydkvaliteten over telefon men det er greit å ha noen utgangspunkt)

Og til slutt Helge: ganske innlysende egentlig, jeg burde jo ha tenkt på det : dum : Jeg får ta meg en tur til en av dem i på torsdag.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Det er en fet farge! Kanskje litt lysere enn den han viser til på bildet, men det er jo bare positivt synes jeg :D

Ja, den er fin, men den blir kanskje litt voldsom på en så stor bil?

Men den nye fargen som heter Ravennablå (kom jo faktisk på det til slutt) er jo litt mørkere, men har likevel en bra glans?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en ravennablå Caddy. Det blir ikke så veldig lett å se fargen skikkelig inne i lysrørlyset da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en Caravelle i samme farge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende Roger, takk skal du ha: ja : Den virket litt lysere enn mystic blue, er den det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende Roger, takk skal du ha: ja : Den virket litt lysere enn mystic blue, er den det?

Jeg er ikke sikker på hvordan mystic blue ser ut jeg, men den er litt mørkere enn fargen på min bil (mauritiusblå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mystic blue er den på bildene jeg har postet, som faktisk er bilen til Kjell Arne T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mystic blue er den på bildene jeg har postet, som faktisk er bilen til Kjell Arne T

Ja, da er den nok litt lysere enn den fargen ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.