A6 2.5 Tdi Q tip. 02; Resonans/vibrasjonslyd

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en særdeles ubehagelig resonans / vibrasjonslyd og det kan virke som den kommer fra "under dørken" på venstre side foran. Lyden(e) oppstår når motoren belastes på lave turtall (under ca. 1300 - 1400 o/min) samt umiddelbart etter kaldstart og da på tomgang. Så fort turtallet økes forsvinner lyden uansett belastning, motortemp. o.s.v.

Inntil videre mistenker jeg plastdekslene under motor og girkasse og første trinn blir å fjerne disse for å se om det blir noen endring. Det jeg lurer på er om det er noe annet jeg bør sjekke når jeg først er under bilen og har fri tilgang til "ymse" komponenter som er potensielle bråkmakere. Gode forslag mottas med takk :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reim som står å spiller? Strammehjul som har tatt kvelden.. eksos som er skadet, eller deksel rundt eksos. Er mye som kan lage lyd...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramser opp et par muligheter uten å vurdere noe sannsynlighet:

Motorfestene, klimakompressor, hull i trykkslange til innsug, viskoseviftens lager, slitte dyser, def dobbelmassesvinghjul (hvis manuell kasse, hvis det er slikt svinghjul på denne), slitte kammer.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.