Vannsprut på ladeluftkjøler

Anbefalte innlegg

Takk for svar, men må presisere at jeg snakker om vannsprut utenpå ladeluftkjøleren. Vannsprut inn i ladeluften er en helt annen sak og må tilpasses motorstyringsprogrammet og gir helt feil verdier i forhold til lambda, luftmasse etc.

Vannsprut utenpå ladeluftkjøleren vil med det rette utstyret kunne senke temperaturen 10-20 grader som betyr ca. 15-30 hk effektøkning når ladetrykket (og temperaturen) er høy.

 

De fleste kitene jeg har sett er opptatt av styringen. Jeg har manuell styring, men finner ikke de rette dysene. Jeg er på jakt etter et rør/rørslynge som festes rett på ladeluftkjøleren og som har hull/dyser som sprayer en fin dusj over hele overflaten. Jeg har ikke plass til spylerdyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAKK HANS!! : vinke ::tilber:: rb :: ja :: cool :: gb :

Jeg får samle sammen hårdottene som ligger på gulvet her og prøve å lime dem på igjen. Makan. Takk igjen: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Frisak

Takk for svar, men må presisere at jeg snakker om vannsprut utenpå ladeluftkjøleren. Vannsprut inn i ladeluften er en helt annen sak og må tilpasses motorstyringsprogrammet og gir helt feil verdier i forhold til lambda, luftmasse etc.

Vannsprut utenpå ladeluftkjøleren vil med det rette utstyret kunne senke temperaturen 10-20 grader som betyr ca. 15-30 hk effektøkning når ladetrykket (og temperaturen) er høy.

 

De fleste kitene jeg har sett er opptatt av styringen. Jeg har manuell styring, men finner ikke de rette dysene. Jeg er på jakt etter et rør/rørslynge som festes rett på ladeluftkjøleren og som har hull/dyser som sprayer en fin dusj over hele overflaten. Jeg har ikke plass til spylerdyser.

 

Ta å kontakt tommy da han har hatt dette før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.