#1 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei Har vurdert å sette inn motorvarmer i min motor nå før vinteren. Men så har jeg funnet en mulig løsning som jeg lurer på om vil være effektiv nok for denne motoren. Har sett at A6 4b 1.8tQ har motorvarmer installert i vannrør, og ikke montert slik at man bytter ut en frostplugg i blokka. Kikket litt på denne motorvameren og det ser ut som den vil passe perfekt der man har sirkulasjonspumpen på AAN motoren. Jeg vil nok si selv at den vil gi nok varme til hele kjølevannet på bilen, siden den klarer det på 1.8t motoren. Og vil nok tro at plasseringen også vil være bra nok. Men er det noen som har noe erfaring med en slik motorvarmer montert på en AAN??? Vil den bli effektiv nok? Er det riktig dim på motorvarmeren?(har ikke målt selv) Hvis denne er effektiv nok så vil det bli VELDIG enkelt å montere motorvamrer i sine S4/S6 med AAN: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2008 Du _bør_ vel ha en egen sirkulasjonspumpe på denne da den ellers vil spy ut 800W (?) i en gummislange.. Jeg ville nok ikke prøvd, det er ikke så ille å installere en varmer på rette plassen, (okei, nå jugde jeg litt, jeg brukte forferdelig mye tid og en hjemmelaget glidehammer som var 70cm lang for å få det til..) men får du sirkulert vannet kan det kanskje gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2008 Men det er jo slik på en 1.8t, jeg vet ikke om det er noen sirkulasjonspumpe som står å går på den bilen mens man bruker motorvarmeren. Men det så ikke slik ut. Den er jo lagd for å stå i slanger, så så ille kan det jo ikke være! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg har sånn på caddy'n min også. På gummislanger. Det er ikke noe problem i det hele tatt.. Er vel greit å plassere den litt langt nede, så varmen og varmtvannet stiger.. Og så lenge du har noen slanger som er samme dim så ser jeg ikke noe problem i det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2008 Denne varmeren fungerer helt greit hvis du monterer den riktig. Sirkulasjonspumper ifm motorvarmer har jeg aldri hørt om. De er jo på 12 v og ikke 220v som en motorvarmer. Sirkp. er for å gi en viss varme når du står å bakker eller når du står i kø og bilen bakker seg kaldere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2008 Nokon her i klubben som har prøvd å ettermontere Webasto bensindreven motor/coupe varmer? Fatter`n har slik originalt på sin audi v8, er helt genialt. Ingen strøm kabel eller stygg plugg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2008 Har en Ebesprecher bensin brenner ,funker helt gull Den bruker kjøle anlegget i bilen og viften i kupen! Men det koster,ferdig montert koster fort 20 laken!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 3, 2008 Åh, motorvarmer vill jeg å ha til min AAN.. Skåner jo motoren mye så man slipper kaldstart hele tiden.. å for ikke og snakke om utslippene ;D Si har du startet med monteringen av kit`et fra 1.8T eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg monterte på min AAN motor i fjor høst, det var en defa sak, gikk kjapt og montere. Bare nappe ut en frost plugg med spesial verktøy og stappe varmeren inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2008 Vær obs på at AAN-løsningen sannsynligvis vil sirkulere lite vann fordi plasseringen av sirkulasjonspumpa har temmelig 'parallelle' inn og utganger. Jeg hadde nok gått for blokkvarmer (igjen) for å være på den sikre siden! Men det er jo klart, funker tross alt slangevarmerløsningen, er jo den genial! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg monterte på min AAN motor i fjor høst, det var en defa sak, gikk kjapt og montere.Bare nappe ut en frost plugg med spesial verktøy og stappe varmeren inn. Jepp. Jeg brukte den spesial "kloa" som Defa leverer og da var det som å åpne ei ølflaske på en måte..hehe. Lett: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 3, 2008 Leste litt om denne ifra defa i går, og man må ha varmeren på et lavt punkt i forhold til motoren, og den var ikke så godt egnet så jeg der sirkulasjonspumpen er, siden denne slangeløsningen krever at begge slangene stiger opp ifra der varmeren blir plassert. Virket også som det var mer vanlig å bruke en slik varmer på olja. Men denne diskusjonen er ikke død enda den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...