Turbotrykkproblemer passat 1.8T

Anbefalte innlegg

Meg og en kammerat var å kjøpte turbotrykksmåler i går til passaten hannes..

Så vi monterte den og alt var på stell, men den måler ikke mer enn 0.2bar..

Vakuumet var på -0.7/-0.8..

Vi synes dette var litt merkelig, så vi tok å gikk gjennom slangene til vakuumet uten noe særlig suksess..

Vi koblet oss rett inn på vakuumet på innsuget der vakuumet til resirkventilen går..

Dette skal jo ikke ha noe å si så lenge det er vakuum fra innsuget direkte..

Noen som har noen gode forslag?

 

Mvh Joakim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen andre forslag enn at dere har kobla feil:p

 

Hva skal den lade ? 0.7 ? Koble dere inn på vakum til bensintrykksregulatoren da, bare for å sjekke. Men ikke ha den der, kan bli kjipt hvis den detter av: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakuumet ligger rundt der. Kanskje til og med helt ned i -1.0..

 

Hvis bilen ikke lader mere enn 0.2 så går den kanskje inn i nødmodus av en eller annen grunn. Grunntrykket skal vel ligge på rundt 0.3 bar tenker jeg..

 

Går bilen som ett dass?

Fått lest av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut ifra at bilen ikke er chipet? Grunntrykket ligger rundt 0,3 bar ja.. Gjorde iallefall det på min.

Er trykket stabilt, eller jukser det? Da kan det være N75 ventilen.

Eller er det rett og slett at aktuatoren (eller hva det enn heter) på turboen som er slitt, defekt eller feil justert?

 

Vakumet høres ut til å være bra. Bør vel også få lest ut feilkoder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har gått gjennom det meste og finner ikke ut av hva det kan være..

Det som er så rart er at bilen går helt som den skal, men vi får fremdeles bare opp 0,2 bar på måleren.

Der skal ikke være noen knekker på slangen..

Vi får vel ikke opp noen feilkoder så lenge den ikke går i nødmodus eller noe?

Noen som har noen ide?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva merke på måleren har du? Autogauge målere er som oftest feil, og mangen fungerer ikkje i det heile tatt.

Tatt diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper på wg-spjeldet i eksoshuset. Kan prøve å knipe igjen slangen til aktuatoren, og være forsiktig på gassen!! - lader den fortsatt lite, er wg gåen, hvis den lader mye, er det noe annet galt. Kan være n75, slange som lekker - trykktest.

 

Kan være veldig mye forskjellig, men ville kanskje startet med å trykkteste, deretter turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.