Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye sommerdekk da dekka jeg har er for slitte til at jeg tar sjansen på våt vestlandsvei med disse. Dekka må ha gode våtegenskaper, og etter å ha kjørt 2 sesonger på "billigdekk" som blir som bambi på isen ved vått føre, blir det å legge mer penger i skikkelige sko denne gangen.

 

Har lest litt tester og sett på div forumer, og kommet fram til at valget mitt vil stå mellom Vredestein Sessanta og Goodyear Eagle F1. Goodyear er litt dyrere, men er de verd de ekstra kronene?

 

Noen som har testa begge typer og har erfaringer å komme med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun kjørt på F1, og det er knalldekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde F1 på Audien i fjor sommer, og det er kjempedekk! Sitter meget godt både på vått og tørt. Og lager massevis av røyk! :D Jeg var ihvertfal storfornøyd med de. (de satt til og med helt greit på nysnø) (det var første turen jeg hadde med dekkene på vei til gardermoen mill flyplass, og selvsagt begynnte det snø på e6 oppover der :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører forgjengeren til Sessanta, de som heter Ultrac, og må si meg veldig fornøyd med de også. Kan jo våtføre Vredestein også, de har jo testvinneren Hi-Track eller hva den herer i de "normale" dimensjonene i stallen.

 

Bruker de på en std 150hk Q, og har ikke hatt slipp noen gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valget falt på Vredestein denne gangen pga pris og at de var på lager. De slapp litt i begynnelsen, men kjenner at grepet blir bedre og bedre. Trenger nok en liten innkjøringsperiode ser det ut som:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valget falt på Vredestein denne gangen pga pris og at de var på lager. De slapp litt i begynnelsen, men kjenner at grepet blir bedre og bedre. Trenger nok en liten innkjøringsperiode ser det ut som:)

 

Ja, det er helt normalt. Nye dekk har et silikon belegg av et slag som forsvinner ganske kjapt(mener å ha hørt at alt er vekke etter 10-12mil).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du Audi med sperre så forsvinner det etter bare noen sekunder :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.