Trenger hjelp med hvordan få Porsche-felger til å passe Lupon min

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg 15" porsche-felger med boltsirkel 5x130 ET32 på min Lupo med boltsirkel 4x100 ET38? Vil ikke at felgene og hjula stikker utenfor hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer litt an på bredde på felgene blant annet, men du kommer vel nesten ned på ET12-17 etter adaptere, så da begynner det straks å komme greit ut i buen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste typer Porschefelger har i utgangspunktet meget høyt ET, gjerne oppe på 50-tallet.

 

Det betyr at man får plass til 20 mm og alikevel ikke har lavere ET enn noenogtredve.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt så må du ha adaptere for å få de på.

Om felgene kommer til å stikke utenfor kommer helt ann på hvordan Porschefelger du ønsker å ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgene er 7x15 porsche cookie cutters....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgene er 7x15 porsche cookie cutters....

 

Hva er Et på de da?

 

Evt kan du skyte av en PM til Gerhardsen-brødrene i Nord som har erfaring med både cookie cutters og lupo'er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ET32
Som jeg fryktet så har endel av felgene til eldre porsche noe lavere ET og det gjelder altså dine også.

 

Men, tror du får tak i 15 mm adaptere, noe som gir deg ET 17. Siden felgene kun er 7" så kan det hende du får de innefor hjulbuen, men jeg kan altfor lite om Lupo til å bekrefte det, så det får noen andre gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine felger 15x8 et 20 stakk en god del utenfor;) men så jo deretter tøft ut da! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine felger 15x8 et 20 stakk en god del utenfor;) men så jo deretter tøft ut da! hehe

 

7X15 vil stikke nesten 1 cm mindre ut enn 8X15 et 20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7x15 Porsche Cookiecutters med 20mm FK adaptere. Dette er riktignok til Golf mk1 og tar jeg ikke helt feil har disse endel mere plass i hjulbuen enn Lupo, noe som muligens vi by på problemer for deg, men alt går ;)

 

DSC00629.jpg

 

Ikke meninga å hore bilder av bilen min i tråden din, men slik får du hvertfall inntrykk av hva det er snakk om. Er du sikker på det er så høy ET som 32? Mine har 23,3..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.