ABS connector på bakbrems. `94 S4.

Anbefalte innlegg

Er midt i et lager skifte og er i ferd med å ta av navhuset. Har nappet litt i-, kikket på baksiden av støvhetten til ABS connectoren og mener å se en slags låsering der. Er det denne jeg må fjerne for å frakople connectoren? Ønsker selvfølgelig ikke å gjøre noe forhastet: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at denne bare sitter i en friksjonsring, som sannsynligvis har rustet fast. Nye eller brukte sensorer (f.eks. denne som er til A4, men ser veeeeldig riktig ut) passer, du må bare evt. bytte plugg fra din gamle. Jeg kjøpte to nye foran, men går ut fra at de ikke har funnet opp hjulet på nytt når det gjelder disse følerne!

'Låseringen' du ser, er sannsynligvis kraven på friksjonsringen..

Se for sikkerhets skyld etter i AKTE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, takker så mye! Men du har erfaring med at de stort sett må byttes altså? Hadde som intensjon bare å kople ifra for å sette navhuset i pressa for å fjerne gammelt/ innstallere nytt hjullager. Deretter montere sammen greiene igjen. Har ikke hatt noe ABS trøbbel så langt, men det er kanskje forestående hvis jeg begynner å rote med det...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Kommer du til uten å komme borti de er det ikke noe som er bedre, og tar du tak med en tang (forsiktig med fille e.l. rundt..) er det noen ganger mulig å få de løs. Pluggen ligger under baksetet og kabelen går gjennom karosseriet rett foran bærearmen. Vær forsikrig når du tar ut drivakselen, så kommer du vanligvis ikke borti sensoren heller. Lykke til! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få kjøpe friksjonsringer av meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbudet. Skal se om jeg behøver først. Har som intensjon å få skrudd sammen kjerra igjen i løpet av ettermiddagen for å komme meg til sørlandet i helgen. Så det skal helst gå godt...!

Men til herr Ødegård: Jeg er nødt til å kople ifra inn under baksete altså, for så å trekke ledningen ut under bilen? Går ikke ann å kople ifra på selve navhuset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel så får du ikke ut ABS sensoren hel! (ivertfall pleier ikke jeg å gjøre det:))

Derfor er det lurt å rive ut baksetet, plugge fra kontakta og la ledningen henge på navhuset når du presser ut lageret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver vi det! Skal ned i verkstedet å ta en titt straks. Satser på at pluggen har en dimensjon som overlever gjennomføringen i karroseriet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan du jo bare klippe ledningen for å så skjøte den når du setter det på igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den jobben unnagjort! Gikk veldig greit å løse ABS ledningen under baksete, eneste var den grommeten i gjennomføringen i karosseriet som gjorde god motstand da jeg innmonterte igjen.

Takker for alle tips og forslag nok en gang!! Hva skulle man gjort uten dere!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en av hovedgrunnene til at jeg også er medlem her nå på 8. året.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.