Anbefalte innlegg

Hallo,fikk på mandag endelig tilbake min audi a8,etter den hadde stått på verksted i

nesten 6 måneder,men det ble en kortvarig glede.

allerede dagen etter på,så merka jeg at temperaturmåleren steg til

max mens jeg var ute å lufta bila en liten tur.

Kom hjem,så skrudde jeg av bila og det rant ut veske å slikt fra kjølevesketanken.

Fargen var lysebrunaktig.så sjekka jeg også peilepinnen,virka som at det var litt av samma farge der å.

Så det er vell gåen toppakning eller noe slikt?,tenkte først at det kun var termostat evt. vannpumpe

som er defekt,men stiller meg litt mere kritisk nå.

Men det rare med det hele er at det nettopp er blitt satt inn en byttemotor på den som har gått

ca 140.000 km. Men det var noe kluss med toppene i den motoren,så da ble toppen fra

gammel motoren satt inn. Syns dette er utrolig rart ettersom de sa at toppen å alt det der fungerte bra,så når jeg får tilbake bila så er det problem med den på under 24 timer :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes meget kjett ut:(

Men kan være for eks oljekjøleren også?

VEt ikke hvordan det er på disse, men med nyere 2.0tdi har jeg vært borti dette ved ett par anledninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo,fikk på mandag endelig tilbake min audi a8,etter den hadde stått på verksted i

nesten 6 måneder,men det ble en kortvarig glede.

allerede dagen etter på,så merka jeg at temperaturmåleren steg til

max mens jeg var ute å lufta bila en liten tur.

Kom hjem,så skrudde jeg av bila og det rant ut veske å slikt fra kjølevesketanken.

Fargen var lysebrunaktig.så sjekka jeg også peilepinnen,virka som at det var litt av samma farge der å.

Så det er vell gåen toppakning eller noe slikt?,tenkte først at det kun var termostat evt. vannpumpe

som er defekt,men stiller meg litt mere kritisk nå.

Men det rare med det hele er at det nettopp er blitt satt inn en byttemotor på den som har gått

ca 140.000 km. Men det var noe kluss med toppene i den motoren,så da ble toppen fra

gammel motoren satt inn. Syns dette er utrolig rart ettersom de sa at toppen å alt det der fungerte bra,så når jeg får tilbake bila så er det problem med den på under 24 timer :(

Du får ver en slags reklamasjon på dette vel?

Toppakningen på 2,8 literen bruker å holde ca 350.000 km

Har du olje i kjølevannet er nok det toget gått ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må da ha brukt nye pakninger når de flyttet over toppene fra den ene til den andre motoren? Lukter reklamasjon det der ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det burde være reklamasjon ja.

Men jeg vet egentlig ikke lenger.

Ikke nokk med at de verkstedet har gjort en dårlig reperasjon av

bila så har de: ripa opp 2 av felgene mine (splitter nye 9x20" a8 felger),laga sprekk i bakfanger

ved slepekroken,ene blinklysglasset datt av under vask,det andre er løst,plastdeksel under motor

er knekt,lista rundt ene lykta satt dårlig.

Så er egentlig fortvila over hele opplegget for å si det sånt :(.

Men blir egentlig bila i like god stand som ny ved skifte av toppakning eller?,har

hørt en del rykter om at bilen bli rett og slett ikke det samme uansett.

Veit nesten ikke om jeg tørr å ha bilen noe mere,når den blir fiksa.for det

har blitt en dyr bil for og si det slikt,og har ikke økonomi til mange slike reperasjoner :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.