#1 Skrevet Oktober 3, 2008 Hvem gjør dette annet enn Oslo sylinderservice? Skulle gjerne ha fått skiftet ventil tetninger og styringer pluss pusset og tilpasset ventilene... Noen som vet sånn ca hva det vil koste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2008 eg betalte ca 8000kr for planering, sliping av ventiler, sliping av seter, bytte av ventiltetninger, trykktesting, vasking, topplokksbolter og pakningssett. dette var her i bergen, så du må sikkert ut med så mykje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2008 Cylmo, EBB, Nordic Motor, er flere som tar seg av dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2008 Får ta en liten ringerunde imorgen og høre.. Men lurer på en annen ting også.. Passer drivstoffrørene fra mengdefordeleren til dysene fra en 91' gti 16v på min 87' 16v? Har lyst på de svarte slangene pluss at mine er rustet bra og får ikke tak i de nye lengre.. men fra 91' finnes fortsatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2008 Ja, bensinrørene passer om hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2008 Ja, bensinrørene passer om hverandre. selv fra pl motoren? røret til dyse 4 finnes bare til pl motoren hos møller så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2008 Kjørte i sin tid med både KR, DX, EG og PL-rør på motoren min. Det handla strengt tatt bare om å finne noen med rett lengde i "sortimentet";). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2008 takker:) Trodde nok det passa, men ville bare dobbeltsjekka før jeg bestilte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2008 Hvem gjør dette annet enn Oslo sylinderservice? Skulle gjerne ha fått skiftet ventil tetninger og styringer pluss pusset og tilpasset ventilene... Noen som vet sånn ca hva det vil koste? Hvis du bytter styringer holder det ikke å pusse ventiler, du må frese seter og slipe ventiler etter at de nye styringene er på plass. Og på en sånn sugetopp, er det ikke alltid du trenger å bytte styringer, er et større problem på turbotoppene, men umulig å si før man har demontert ventiler. En sånn jobb kan fort koste 5500-6000,- + mva og styringer og tetninger, vel og merke hvis du må bytte styringer. Er det lov å spørre hvorfor du ikke vil til Oslo Sylinderservice? Ellers lykke til med toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2008 Er det lov å spørre hvorfor du ikke vil til Oslo Sylinderservice? Ellers lykke til med toppen Jeg ble ihvertfall positivt overrasket over pris, leveringstid og ikke minst service hos OSS: ja : Tror ikke det er fælt mye svingninger i pris hos de forskjellige motorverkstedene. Nei Jon, hvis du først skal overhale så send den til f.eks Velox. Da får du en ferdig portet og overhalt topp til nesten samme prisen som en vanlig overhaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 6, 2008 Nei Jon, hvis du først skal overhale så send den til f.eks Velox. Da får du en ferdig portet og overhalt topp til nesten samme prisen som en vanlig overhaling. Hvis noen porter og overhaler toppen til den prisen jeg nevnte over her, da er det bare å slå til. Vanligvis betaler vi fra 4-8000,- for porting av en sånn topp hos noen man kan få testa reslultatet i bremsebenk i etterkant, så hvis noen gjør det så billig, så er det bare å gi gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 6, 2008 Da får du en ferdig portet og overhalt topp til nesten samme prisen som en vanlig overhaling. Tror han har fått pris på rundt 8000,- + mva. Da mener ihvertfall jeg at det er verdt å legge i den ekstra kostnaden på 2-3000,-, hvis man først skal overhale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 7, 2008 Hvis du bytter styringer holder det ikke å pusse ventiler, du må frese seter og slipe ventiler etter at de nye styringene er på plass. Og på en sånn sugetopp, er det ikke alltid du trenger å bytte styringer, er et større problem på turbotoppene, men umulig å si før man har demontert ventiler. En sånn jobb kan fort koste 5500-6000,- + mva og styringer og tetninger, vel og merke hvis du må bytte styringer. Er det lov å spørre hvorfor du ikke vil til Oslo Sylinderservice? Ellers lykke til med toppen Drar gjerne til OSS hvis de har best pris jeg.. men jeg lurte bare på hvem andre som gjorde slik annet enn OSS:p fikk pristilbud av OSS på å bytte ventiltetninger og slipe ventilseter til ca 4500,- god pris? Noen her på forumet som kan gjøre en slik jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 7, 2008 Drar gjerne til OSS hvis de har best pris jeg.. men jeg lurte bare på hvem andre som gjorde slik annet enn OSS:p fikk pristilbud av OSS på å bytte ventiltetninger og slipe ventilseter til ca 4500,- god pris? Noen her på forumet som kan gjøre en slik jobb? Skjønner Den prisen du fikk er nok også med sliping av ventiler også, ingen vits i å frese seter hvis du ikke også sliper ventiler. Og jeg gjetter på at prisen er + mva også. Og kanskje inkl en plansliping for alt du veit. Går du for dette bør du be dem vurdere styringene i samme slengen, kan godt være i orden, men kjekt å ta det samtidig dersom det er nødvendig. Er visst en her inne som driver med den slags jobber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 7, 2008 Er visst en her inne som driver med den slags jobber Han kan anbefales 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 7, 2008 Skjønner Den prisen du fikk er nok også med sliping av ventiler også, ingen vits i å frese seter hvis du ikke også sliper ventiler. Og jeg gjetter på at prisen er + mva også. Og kanskje inkl en plansliping for alt du veit. Går du for dette bør du be dem vurdere styringene i samme slengen, kan godt være i orden, men kjekt å ta det samtidig dersom det er nødvendig. Er visst en her inne som driver med den slags jobber Prisen er inkl moms:) Pm sendt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 7, 2008 Har du sett her? http://www.g-werks.com/Site/Default.aspx?pageurl=Products_CylinderHeads_Golf16v Hva med å få kjøpt en billig 16v topp på ebay.co.uk og sende til Darren, så sender han den til Norge for deg. Havner vel på rundt 8000,- for CNC portet topp pluss mva og 50-150 pund for en brukbar brukt topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...