#1 Skrevet Oktober 3, 2008 Hei! Har en chippa golf IV. Har nå fått i en turbotrykksmåler i bilen min, og fått sjekka status på trykket. ladda ca 0,35 ved 2200rpm og oppover, syns dette var for lite. Var ned å skrudde på wastegaten, (er det vanlig å justere turbotrykket på denne måten på vag?) og har nå fått det opp. Men kommer til 0,5bar ved 2200rpm ca, men først ved 5000rpm får jeg den opp på 0,8-0,9. Er dette normalt? Går det forresten an å sjekke visuelt hvilken chip som står i bilen? takk for svar folkens! Dere gjør en kjempejobb!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2008 Det er vel elektronikken som justerer turbotrykket i disse motorene. Har en graf som viser turbotrykk originalt og med noen forskjellige chipper. Den stemmer sånn ca med chippen som sitter i bilen min, vet ikke om det er til noe hjelp for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2008 Må prøve å sjekke opp trykket i forhold til turtall å sammenligne litt med denne grafen. Men er det ikke mulig å sjekke chip visuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2008 Kurvene som vises, for salg, er ofte vel optimistiske. For å oppnå dette må man holde bilen igjen Du kan montere en mekanisk boost controller, på slangen som går til WG. DVS etter eventuelt N75/magnetventil som motoren bruker for å regulere ladetrykket. På denne måten kan du øke grunntrykket til ønsket nivå. MEN hold deg innenfor det chip er beregent for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2008 Hei! Har en chippa golf IV. Har nå fått i en turbotrykksmåler i bilen min, og fått sjekka status på trykket. ladda ca 0,35 ved 2200rpm og oppover, syns dette var for lite. Var ned å skrudde på wastegaten, (er det vanlig å justere turbotrykket på denne måten på vag?) og har nå fått det opp. Men kommer til 0,5bar ved 2200rpm ca, men først ved 5000rpm får jeg den opp på 0,8-0,9. Er dette normalt? Går det forresten an å sjekke visuelt hvilken chip som står i bilen? takk for svar folkens! Dere gjør en kjempejobb!! det er tydelig at det er noe galt med bilen om den bare lader 0,35 bar. skrur du på wg lurer du bare bilen og deg selv. Finn og reparer problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2008 Justere på WG staget er aldri anbefalt så lenge den ikke lader for lite grunntrykk. Da er det bedre å bruke en boost-controller. Da eliminerer du N75 ventilen (høres forresten ut som denne er defekt på bilen din) Som f.eks denne;) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=135573 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2008 Dette trykket er helt feil ja, skal komme rundt 1bar fra 2000+ og synke mot rødelinjen.. Du kan ikke se hvilken chip visuelt nei, men du kan jo høre med tidligere eigere? Vist du vil feilsøke litt, så starter du med vagcom.. Men tipper på en lekkasje eller n75 ventilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2008 Justere på WG staget er aldri anbefalt så lenge den ikke lader for lite grunntrykk.Da er det bedre å bruke en boost-controller. Da eliminerer du N75 ventilen (høres forresten ut som denne er defekt på bilen din) Som f.eks denne;) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=135573 Ja, mye bedre å fjerne den største sikkerhetsmekanismen motoren har fremfor å finne ut av hvorfor bilen går i nødmodus Om bilen går i nødmodus er det ikke bare turbotrykket som trekkes tilbake, tenning og bensinmengde blir også satt i ett helt annet program for å spare motoren ved feil som luftlekasje eller tenningsbank. Enten har du luftlekasje eller så går bilen i nødmodus. Ta en diagnose og se om du får ut noen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2008 Ja, mye bedre å fjerne den største sikkerhetsmekanismen motoren har fremfor å finne ut av hvorfor bilen går i nødmodus Om bilen går i nødmodus er det ikke bare turbotrykket som trekkes tilbake, tenning og bensinmengde blir også satt i ett helt annet program for å spare motoren ved feil som luftlekasje eller tenningsbank. Enten har du luftlekasje eller så går bilen i nødmodus. Ta en diagnose og se om du får ut noen feilkoder. Nå var det ikke akkurat, Dropp feilsøking, jeg mente med innlegget mitt. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Det var mer ment som et forslag til hvordan han kan justere trykk hvis N75 er defekt. Det er ikke akkurat uvanlig å montere boost-controller siden denne ventilen er forbruksvare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...