#1 Skrevet Oktober 4, 2008 (endret) Noen som kan svare meg på hvorfor arbeidsbilen til min far ikke alltid starter? Kan starte å gå fint lenge.. men så vil den plutselig ikke starte igjen etter man har stoppet den.. da må den stå en stund.. (varierer hvor lenge) så starter den.. gnist finnes ikke på lednigen ut av coilen så må være der det ligger et problem: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2008 hva golf er dette? hva motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2008 Vil tippe det er tennspola som er gåen. Denne vil få andre verdier når motoren blir varm. Hvis det finnes slik på denne bilen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2008 hva golf er dette? hva motor? Bilen er en 95mod 1,8l. stv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2008 Vil tippe det er tennspola som er gåen. Denne vil få andre verdier når motoren blir varm.Hvis det finnes slik på denne bilen da Tennspole? coil? ikke helt med.. men om noen vet hva d kan være som er feil med bilen så si ifra.. smule lei av at den starter når den vil.. heh: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2008 Ingen som har noen gode tips til hva d kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2008 Kan være hallgiveren i fordeleren som er problemet, den kan være utslitt og utvider seg når den blir varm, dermed får den ikke kontakt. Når bilen er kald virker den osv. Måtte bytte denne på min forrige Golf 3, en 1,8 Mitt andre tips er coilen, disse er "kjent" for å ta kveld. Har byttet coil på begge Golf 3 jeg har hatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2008 Hallgiver og coil er vanlige feilkilder på disse motorene. Om du har en diode-prøvelampe tilgjengelig kan du enkelt finne ut om det er hallgiveren. Når bilen ikke starter setter du prøvelampen på den midterste stikkeren på fordeleren, og den andre enden på minuspolen. Når du da kjinner skal det blinke i dioden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2008 Fruen hadde en golf3 før, men den stoppet helt pluttselig.. Fikk ikke start på den å det va 0 gnist. Trodde først det var hallgiveren som var gåen, men det var bare coilen.. Ta en titt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2008 Takker for svar:) har en 98mod caddy 1.4l jeg kan prøve litt ifra om noe passer over ens.. coil f.eks.. sjekke litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2008 Får du kinnet da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2008 hadde akkurat samme problemet på min for en stund siden. skiftet starteren og nå er den helt hundre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 7, 2008 Får du kinnet da?? hadde akkurat samme problemet på min for en stund siden. skiftet starteren og nå er den helt hundre! Tipper han får kjinne motoren når han sier det ikke kommer gnist fra coilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 8, 2008 Det er korrekt! jeg får kinnet.. Alt fungerer er bare gnisten som mangler! Har sjekket ledningen som går ifra coilen til fordelern.. der er det ikke noe tegn til gnist når bilen har slått seg vrang å jeg kinner.. plugger ledninger fordeler lokk osv er nytt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 8, 2008 Se etter sprekker på coil. Er det sprekk i den er det bare å bytte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 9, 2008 Skal sjekke! Takk for alle tips:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 29, 2008 Har prøvd med en annen coil jeg vet fungerer og bilen er like dann.. får ikke gnist ut av coilen: klø : Flere tips? lei hele bilen: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 29, 2008 Hvordan er jordforbindelsen til coilen da? Prøve å jorde en annen plass kanskje? Hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 29, 2008 Tipper han får kjinne motoren når han sier det ikke kommer gnist fra coilen:) Det gjorde faktisk jeg også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 29, 2008 Er ikke motorstyrings releet da? hadde lignende prob på ventoen min, da var det altså releet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 31, 2008 Annen jording er prøvd å rele er byttet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 31, 2008 sjekket sluttstykket da? Har en liten følelse på at det kan være den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...