Hvor brede felger på passat 3b? Ja har søkt, men ingen skikkelige svar

Anbefalte innlegg

Har søkt, men har ikke funnet svaret jeg leter etter..

 

Skal levere bilen til lakk om 1 mnd.. Men skal valse forran/bak for å ha mulighet til å få på noen breie felger.. Men noen formening om hvor mye jeg må valse for å få på 9.5x18 eller 9.5x19 forran/bak? Skal ikke valse i stykker skjermene, vil beholde den orginale profilen, dog mere strekt ut :P

 

Skal ha justerbart så senk blir sånn passe : rolleyes

 

Og hvilket innpress bør det kombineres med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt, men har ikke funnet svaret jeg leter etter..

 

Skal levere bilen til lakk om 1 mnd.. Men skal valse forran/bak for å ha mulighet til å få på noen breie felger.. Men noen formening om hvor mye jeg må valse for å få på 9.5x18 eller 9.5x19 forran/bak? Skal ikke valse i stykker skjermene, vil beholde den orginale profilen, dog mere strekt ut :P

 

Skal ha justerbart så senk blir sånn passe : rolleyes

 

Og hvilket innpress bør det kombineres med?

 

9,5x18 ET30 foran og bak hadde jeg på Passat 3B sedan i 2000, da med 225/40 18 rund baut. Bakskjermen gjorde vi ingenting med, men foran ble det valsa godt ut så lakken sprakk. Orig.profilen på skjermen ble beholdt, så var ikke spesielt synlig hva som var gjort. Innerskjermene passer da ikke lengre og må festes på alternativ måte. Ville ikke gjort dette igjen for jeg synes det ødela bilen mer enn det var kult, men hver sin smak. Hadde nøyd meg med 9 tom ET35 foran og heller kun bretta inn skjermflensen. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) regnet med det var du som svarte på dette :)

 

Men hvordan ødelagt ble det? Ofte så er de felgene som er i min prisklasse 9.5 bak og 8.5 forran med E35 hele veien..

 

9.5x19 Et40 går ikke forran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 ET35 og 9,5 ET35 bak burde gå finfint det. Jeg ville heller valgt dette en å begynne å presse på 9,5 framme. Da må du valse uansett inpress garantert. Med Et 40 framme vil den nok ta imot på innsida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) regnet med det var du som svarte på dette :)

 

Men hvordan ødelagt ble det? Ofte så er de felgene som er i min prisklasse 9.5 bak og 8.5 forran med E35 hele veien..

 

9.5x19 Et40 går ikke forran?

 

Problemet mitt var at dekkene subba litt under dump og sving (ikke lett å unngå med 60-80mm senk) og da sliter man av lakken på de valsede skjermene som da begynner å ruste litt på kantene. I tillegg kjørte jeg en sesong uten innerskjermer fordi de ikke passa, så fikk masse drit og sand overalt. Men som sagt, dette var med 9,5x18 ET30, litt høyere ET og/eller smalere felg ville hjulpet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 8,5 og 9,5 med ET 35. Framme har eg 225/35-19, men burde vør 215 for det subber. Har ikkje valsa. Bak har eg 235, der er den maks senka, så det subber med full bil.... kunne ikkje hadt breiere dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål Folserås kjørte vel 9,5x19 et 37 rundtom på 3bg sedanen han hadde. tror den var senket 60/40 uten å valse, med 225 el 235/35 dekk. Tror ikke han hadde problemer med subbing på den.

 

Har selv 9,5x19 et40 med 235/35 nankang på min rundt hele. Noen mm mindre å gå på i skjermene på A4n sammelignet med passaten så vidt jeg kan se. Men inn til fjærbenet er avstanden den samme. Min skal ned til ca 70mm senk foran og 60mm bak, foreløpig ser det faktisk ut til at felgene lurer seg oppunder uten at jeg trenger valse noe som helst på min :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sett Pål hadde det på sin.. Men er det ikke bede plass på 3bg?

 

Liker best når jeg skal ha kantfelger at de er like hele veien..

 

Likte denne her i 9.5x19 Et40..

felg.jpg

 

Men vet ikke hvordan den hadde sett ut på passat da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sett Pål hadde det på sin.. Men er det ikke bede plass på 3bg?

 

Liker best når jeg skal ha kantfelger at de er like hele veien..

 

Likte denne her i 9.5x19 Et40..

felg.jpg

 

Men vet ikke hvordan den hadde sett ut på passat da..

 

 

Hvor er det du skal kjøpe felger da? Er jo mulig at de har en felg inne i 9,5tom med et 40, så er det jo bare å prøve den på. Det blir jo litt strekk uansett, så dekket går jo greit innafor hjulbuen (225 el 235), og som jeg har forstått det, så skal du vel ikke senke max?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fra usa de felgene på bildet er fra..

 

skal senke en del jo.. og skal ha 235/35 hvis jeg skal ha 9.5x19..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fra usa de felgene på bildet er fra..

 

skal senke en del jo.. og skal ha 235/35 hvis jeg skal ha 9.5x19..

 

Kan du ikke virke veldig interessert i å kjøpe noen hos dekkspesialisten da, og bare "prøve" først. de har vel en del felger inne, og de har kanskje noen i den dim inne. Jon Gravir har vel ikke noe særlig felger inne, men ellers så er jo han veldig behjelplig med det meste. Du kan jo høre hva han om han har prøvd dette på passaten han hadde.

 

Skulle ike du ha konebil da? for bmw'en var for lav? hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bmwen hadde 4-5cm fra bunnpanna.. Skal ikke ha passaten SÅÅ lav... men må senke den en 70-80 sikkert.. :D

 

Og er litt mere comfort i passaten :)

 

jon sa at 9.5x19 gikk rett på 3BG, men 3B hadde smalere skjermer, så ville bli vanskelig der..

Blir nok til at jeg handler hos dekkspesilisten da jeg får gode priser der... Så stikker vel innom jens å prøver en felg, men de holder på å pusse opp så da er ikke masing så lurt hehe :)

Skal jo ikke ha felger før til våren, men får bare valse litt nå før lakk.. Så felgene smetter på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan går 9x20 forran? like håpløst som 9.5x19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jon sa at 9.5x19 gikk rett på 3BG, men 3B hadde smalere skjermer, så ville bli vanskelig der..

 

Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Jeg var rimelig sikker på at skjermene var dønn like på 3B og 3BG : klø :

 

Denne er senket relativt mye, har 9,5x18 ET35 både forran og bak og er ikke valset, kun kanten som er brettet inn forran:

 

25092008612.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan går 9x20 forran? like håpløst som 9.5x19?

 

9 tom med et 35 går iallefall forran på en a4 b5, så da burde det gå fint på en passat, siden det er litt bedre plass der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan går 9x20 forran? like håpløst som 9.5x19?

 

Testet AEZ Ultra 9x20 ET40 rund baut på min gamle Passat 3BG med AP gewindefahrwerk og felgene gikk fint klar av fjærben. Dekkene var forresten BF 225/30 20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres bra ut :)

 

Hvordan er det å kjøre med denne dimensjonen kontro 19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres bra ut :)

 

Hvordan er det å kjøre med denne dimensjonen kontro 19?

 

Har kjørt med 225/40 18, 235/35 19 og 225/30 20 på Passat 3B/G og husker ingen spesiell forskjell egentlig. Den største forskjellen i komfort utgjøres av senkesettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice :) da blir det nok 20" hvis de ser bra ut på bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 3B

 

18x9,5 225\40 ET35

 

Forran

11102007549.jpg

 

Bak

11102007551.jpg

 

photoshop2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye har du senka der? subber det? valset mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det du skal kjøpe felger da? Er jo mulig at de har en felg inne i 9,5tom med et 40, så er det jo bare å prøve den på. Det blir jo litt strekk uansett, så dekket går jo greit innafor hjulbuen (225 el 235), og som jeg har forstått det, så skal du vel ikke senke max?

 

Minner veldig om felgene jeg har på min Passat 3BG. Felgene mine er Panther EMR 175. 8x18 med 225/40 dekk. Har senket bilen min nå, så bildene stemmer ikke helt: http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=2802

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18 har jeg nå.. med 225/40/18 og det er jo null stress.. men er snakk om 9.5 breie på18 og 19..

de felgene jeg har linka til er noen helt andre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mine erfaringer med plass til hjul på 3B, trur eg du sliter med 9x20 og god senk.

Før hadde eg 235 dekk på felgene framme som er 8,5x19 ET 35 med god senk og det subba temmeleg i kraftig avkøyrsel. Køyrer no i dag med 215 og ET 40, det går heilt fint.

Eg går også å tenker på nye felger om dagene, men eg kommer ikkje til å gå for meir enn 8,5 framme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har du valsa? 0g 235 på 8.5 så blir det subbing.. dekk veggene blir helt rette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.