Hvor brede felger på passat 3b? Ja har søkt, men ingen skikkelige svar

Anbefalte innlegg

Nei eg har ikkje det. Har vert inne på tanken mange ganger, men har aldri blitt meir med det. For min del er eg litt skeptisk til å valse for eg lakka bilen for 1 1/2 år siden og har ikkje lyst til å lakke igjen om det skulle sprekke.

Då eg køyre med bilen på lågaste med 235 var eg langt ifrå på å få inn lillefingeren mellom hjulet og hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mine erfaringer med plass til hjul på 3B, trur eg du sliter med 9x20 og god senk.

Før hadde eg 235 dekk på felgene framme som er 8,5x19 ET 35 med god senk og det subba temmeleg i kraftig avkøyrsel. Køyrer no i dag med 215 og ET 40, det går heilt fint.

Eg går også å tenker på nye felger om dagene, men eg kommer ikkje til å gå for meir enn 8,5 framme.

Du er vel inne på kjernen i problemet her, nemlig at et "vanlig" bredt 235 dekk subber godt foran hvis ET er 35 eller lavere og bilen er senket endel (rundt 50mm eller mer).

Poenget er å velge smalt dekk uansett om felgen er smal eller bred. Som jeg pleier å si generelt, det er dekk og ET som bestemmer om det subber, ikke felgbredde! (unntatt om man har et hjul hvor felgen subber rett i skjermen). Derfor tror jeg fortsatt at 9x20 ET40 med 225/30 fra f.eks BF Goodrich vil fungere ganske bra.

Også må man også huske på at hjul alltid ser ut som de stikker lengre ut når bilen er høy enn lav. Dette er fordi når man senker, så følger hjulet en bue inn mot skjermen, dvs jo lavere bil, jo lengre inn stikker hjulet (negativ camber).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye har du senka der? subber det? valset mye?

Jeg har skrudd det ned ca 50-60mm. Kanskje mer. Subber ikke i det hele tatt, og bilen er uvalset. :)

Vurdere mer senk bak. Har ikke hatt noe problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har du valsa? 0g 235 på 8.5 så blir det subbing.. dekk veggene blir helt rette..

På min gamle a4 b5 hadde jeg 8,5 et 35 med 235 35 19 bfg dekk, og denne var lav, og det var null subbing der. På passaten er det jo samme hjuloppheng, men litt bedre palss utover etter hva jeg husker.

Så 235 på 8,5 et 35 går fint med et normalt 235 dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.