#1 Skrevet Oktober 4, 2008 (endret) Fikk bilen idag fra verksted , dem skulle fikse "ventiltikkingen" som jeg fikk etter toppakngsbytte.. Dem forklarte at dem hadde planet eksosmanifoilen og sa lekasjen var der, men har fortsatt like mye tikking i motoren.. Men det rare er at når jeg oppnår max ladetrykk 1.4-1.5 så ryker det en coil... hvorfor skjer det? har Coilen noen sammenheng mellom ladetrykket...? Kjører på coiler fra 1.8T .. vet disse er følsomme fro varme, og stabil strøm.. men kan det være dynamoen min som gjor feil spenning siden dem ryker? idag så røk først den på syl3, så etter jeg monterte ny så røk den på syl 2... hmm, hva skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2008 dette hørtes da veldig rart ut må jeg si, drar du den på turtallet når dette skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2008 Angående tikking. Jeg hadde svært mye tikking på min 3B motor nå nylig. Jeg kjøpte 2 flasker OMEGA 907 ( 1 flaske holder til 3 liter olje ). Denne skal du blande i oljen når motor er driftsvarm og la den gå på tomgang i 10 min. Jeg lot den gå i 20 min med litt belastning av og til. Deretter bytter du olje og filter. Tikkingen ga seg pittelitt med en gang, men etter 1 dag så var det helt vekke. Prøv det betalte 245kr for 2 flasker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2008 dette hørtes da veldig rart ut må jeg si,drar du den på turtallet når dette skjer? Jepp.. eller, det skjer egentlig akkurat i det du får max ladetrykk ca rundt 2400 rpm.. gjerne i et høyt gir.. 4-5 gir.. skjønnar liksom ikke dette helt. Etter jeg fikk bilen tilbake fra verksted fikk jeg noe høyere ladetrykk en jeg hadde tidligere.. men skjønner ikke at coilene skal ryke av den grunn? Dem har hatt av manifoilen og planet den da dem mente at tikkingen kom fra frieksos.. Men lyden vedvarer. Har nye løftere liggende, men dem er fast bestemt på frieksos.Har hørt at disse 1.8T coilene er følsome på strøm.. og kan lett gå sund osv osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2008 Angående tikking. Jeg hadde svært mye tikking på min 3B motor nå nylig. Jeg kjøpte 2 flasker OMEGA 907 ( 1 flaske holder til 3 liter olje ). Denne skal du blande i oljen når motor er driftsvarm og la den gå på tomgang i 10 min. Jeg lot den gå i 20 min med litt belastning av og til. Deretter bytter du olje og filter. Tikkingen ga seg pittelitt med en gang, men etter 1 dag så var det helt vekke. Prøv det betalte 245kr for 2 flasker. men kom denne tikkingen plutselig, eller ble det bare mere og mere? Jeg hadde ikke tikking før jeg leverte bilen til toppakning-bytte og manifoil bytte.. Dem byttet åsså ventil tetningene på bilen samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2008 Man hører jo da stor forkjell på om det er manifold som lekker, eller en ventil som henger litt. Hadde vør artig å hørt denne lyden. Må jo ha kostet noen kroner også dette da, iogmed det er et verksted som har gjort jobben. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2008 Man hører jo da stor forkjell på om det er manifold som lekker, eller en ventil som henger litt. Hadde vør artig å hørt denne lyden. Må jo ha kostet noen kroner også dette da, iogmed det er et verksted som har gjort jobben. Mvh jepp, er ikke gratis akkurat! Prøvde en gammel metode og brukte skruvhjern mot øret og toppen.. Men klarte ikke lokalisere noen tikking uansett.. Prøvde åsså på manifoilen, men der fikk jeg heller ikke lyd. Ja, om jeg hadde tatt opp lyden, kanskje noen klarer og tyde Mange sier det høres ut som en løfter som henger litt, men hvem vet.. Dem har sprayet hele manifoilen inn med zink spray for og se eventuelle lekasjer. Såvidt jeg kan se er det ikke lekasje noen plass, da må det i såfall være under manifoilen. Ang coilene så har dem dele: nr 06B905115R , i sommer røk en av dem nye, og fikk da låne hos en kamerat men den hadde delenr 06B905115G.. så alle mine coiler er ikke like, kan det ha noe med saken og gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2008 Jepp.. eller, det skjer egentlig akkurat i det du får max ladetrykk ca rundt 2400 rpm.. gjerne i et høyt gir.. 4-5 gir.. skjønnar liksom ikke dette helt. Etter jeg fikk bilen tilbake fra verksted fikk jeg noe høyere ladetrykk en jeg hadde tidligere.. men skjønner ikke at coilene skal ryke av den grunn? Dem har hatt av manifoilen og planet den da dem mente at tikkingen kom fra frieksos.. Men lyden vedvarer. Har nye løftere liggende, men dem er fast bestemt på frieksos.Har hørt at disse 1.8T coilene er følsome på strøm.. og kan lett gå sund osv osv?[/har klør meg i huet, og tenker lit på tenings modul om du har det? regner meg at du har hat diagnose test på bilen? for hvis det er en elektrisk feil ville det ha kommet opp, disse coliene på 1,8t jo følsome så, ville skjekket om strømmen til coilene var stabil såfal, evt, håper at du finner ut av dette,=) lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2008 Faen til plage da! Skulle vært morsomt og hørt denne lyden ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 5, 2008 Desverre ikke noe løsning på problemet ditt, men et godt tips værtfall ! 034's High Output Coil Kit for Audi 5coil, så er du kvitt de plagene tipper jeg.. Har ikke hatt ei feilslag jeg, eksterne coiler så de får bra med kjøling ! Et annet pluss er at du eliminterer POS'ene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 5, 2008 en kompis har en s4 med aan, å den har en svak tikke lyd... brukte da også det gammle skrutrekker trikset for å finne ut av det, å da fant vi ut at det bare var dysene som laget tikke lyden. bra med tikke lyd fra dysene på disse... ang. coilene: har ikke mye peiling på det, men kan det ikke ha noe å si på hvilke plugger man bruker? er det ikke sånn at det er litt forskjellig motstand i pluggene til forskjellige motorer? bare en idée... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 5, 2008 disse coliene på 1,8t jo følsome så, ville skjekket om strømmen til coilene var stabil såfal, evt, håper at du finner ut av dette,=) lykke til:) Har målt spenningen med multimeter, ikke på hver coil.. men på det "ladepunktet" plussen som er i motorrommet.. og spenningen var 14.4 på tomgang, og 14.35 med 3-4000 omdr.. så tror spenningen er stabil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 5, 2008 Desverre ikke noe løsning på problemet ditt, men et godt tips værtfall ! 034's High Output Coil Kit for Audi 5coil, så er du kvitt de plagene tipper jeg.. Har ikke hatt ei feilslag jeg, eksterne coiler så de får bra med kjøling ! Et annet pluss er at du eliminterer POS'ene ja, må vell ty til dette settet tror jeg... kjører uten det dekslet som ligger over coilene så skjønner ikke at det skal bli så mye varmere på min bil en en vanlig 1.8T? nå idag har jeg ikke POS heller tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 5, 2008 Faen til plage da! Skulle vært morsomt og hørt denne lyden ja! ja, dette var noe dritt.. Tror jeg må legge opp nye kabler som jeg vet tåler varme.. så er jeg i allefall sikker på at det ikke er noen kortsluttning noen plass.. Ang lyden så skal du vell få høre litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 5, 2008 (endret) Dette sto på 034motorsport sin side ang coiler: NOTE C: Since selling this product, we've found some chipsets for the 20vt run too much dwell for the 1.8t coils which causes them to cut out under WOT or fail at worst. Because we can not be responsible for these chipsets dwell settings, under no condition will we offer a return or refund on this product. We have seen this problem on less than 5% of all chipsets we've sold to. If you suspect you may have this problem, we recommend our HO coil kit which will take any dwell you throw at it. We will cover any manufacturing defects under our manufacturer warranty. Hva betyr WOT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 5, 2008 Dette sto på 034motorsport sin side ang coiler: NOTE C: Since selling this product, we've found some chipsets for the 20vt run too much dwell for the 1.8t coils which causes them to cut out under WOT or fail at worst. Because we can not be responsible for these chipsets dwell settings, under no condition will we offer a return or refund on this product. We have seen this problem on less than 5% of all chipsets we've sold to. If you suspect you may have this problem, we recommend our HO coil kit which will take any dwell you throw at it. We will cover any manufacturing defects under our manufacturer warranty. Hva betyr WOT? Wide Open Throttle?? Har ikke peiling jeg da men, dette var det første som falt inn i huet mitt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 5, 2008 Wide Open Throttle?? Har ikke peiling jeg da men, dette var det første som falt inn i huet mitt:) ja, kunne tenke meg til det! Men hva skjer med tenningen ved full gass og når ladetrykket kommer? Justeres ikke denne noe da? Tenkte på det fra 034- at 1.8T coilene ikke tålte "Dwell" forsenkning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 5, 2008 Hvis din bil har muligheten til å kjøre logg av tenning, trottlepositon, vakum, osv under drift med VAG-com? Så kan du jo prøve å se hva som skjer ved pådrag fra tomgang og oppover. lagre grafen og sende den til 034 som dokumentasjon for hva som skjer og når. bare et lite forslag fra min side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 5, 2008 er ikke mulig og logge spenningen på coilene på Urs4, ikke som jeg har funnet ut i allefall Men det jeg har funnet ut er at det blinker i lysene når jeg ligger på 4000 omdr og oppover.. tipper det er spenningsforskjellen som gjør at coilene ryker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 5, 2008 Om alt går etter planen har du nye "high output" coiler på vei fra over dammen om ikke lenge:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 5, 2008 sweet.. gleder meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 5, 2008 men kom denne tikkingen plutselig, eller ble det bare mere og mere?Jeg hadde ikke tikking før jeg leverte bilen til toppakning-bytte og manifoil bytte.. Dem byttet åsså ventil tetningene på bilen samtidig Kjøpte bilen for noen måneder siden og har hatt den tikkingen siden jeg kjøpte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 5, 2008 ja, kunne tenke meg til det!Men hva skjer med tenningen ved full gass og når ladetrykket kommer? Justeres ikke denne noe da? Tenkte på det fra 034- at 1.8T coilene ikke tålte "Dwell" forsenkning.. Dwell er "ladetiden" til coilene og den er nok programmert slik at den er lengst ved maks belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 5, 2008 Kjøpte bilen for noen måneder siden og har hatt den tikkingen siden jeg kjøpte den. i ditt tilfelle kan det jo være dysene... mads: vist de byttet ventiltettinger i samme slengen er det jo stor sannsynlighet for at det er en ventil som ikke greier å justere seg opp, etter at de har presset de sammen under montering. kmcams har billige ventilløftere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 6, 2008 i ditt tilfelle kan det jo være dysene... mads: vist de byttet ventiltettinger i samme slengen er det jo stor sannsynlighet for at det er en ventil som ikke greier å justere seg opp, etter at de har presset de sammen under montering. kmcams har billige ventilløftere... ja, det er godt mulig det er noe med tetningene.. har nye løftere i bagasjen, men dem bytter dem ikke fordi dem mener det er frieksos 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...