#1 Skrevet Oktober 5, 2008 (endret) hei! mine foreldre har en passat 1,8 1995 mod, denne genererer feilkode: 00281- vehicle speed sensor (G68), 03-00 - no signal. Har slettet denne og den kommer tilbake. denne sensoren sier meg ikke mye, er usikker på hvor den sitter, noen som veit hvor denne sitter? speedometeret har wire. Autohidden viser at denne sitter på gearkasse. videre sier autohidden: feilskilde: hastighetsføler, sansynlig årsak: ledningsnett, speedometer, hastighetsføler. Hvilken fuksjon har denne? med tanke på at speedometer har wire. hvilken symptomer kan feil ved denne gi? bilen har manuel gear. Finner ikke vehicle speed sensor i Etka. Alle forslag mottaes med takk. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2008 Er ikke dette det samme som ABS-sensor? Kan hende denne er med og gir motorsryringen en eller annen form for input. Bare en liten brainstorm fra meg dette. (mulig jeg tar feil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2008 Takk for svar. Er ingen feilkoder rundt/på abs sensorene. Vil også tro den har noe med ABS/motorstyring å gjøre. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2008 Ser nå at når jeg prøver å kjøre diagnose på ABS enheten, blinker ABS lyset, men får opp at det er for mange feilmeldinger slik at jeg ikke får kontakt med styreenheten. Så vil tro feilen ligger her med komunikasjon mellom ABS styreenhet og motor styreenhet. Alt ser ut til å virke som det skal selv med feilkoden, så jeg lar dette ligge foreløpig. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2008 Det kan kansje være så enkelt som at når bilen står stille, sender dennne sensoren intet signal? Hadde samme problemet med engine speed sensor, den kom igjen og igjen, helt til vi sjekket med motoren igang. Mulig jeg er helt på viddene, bare ett lite tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...