#1 Skrevet Oktober 5, 2008 Hei Jeg syns jeg har for dårlig radiosignal. Radioen min har en kabel med signalforsterker, og når jeg følger antanneledningen går den til høgre hjørne under frontruta. Jeg kommer ikke til å sjekke hvor det blir av den. Jeg finner heller ikke noen tråde i frontruta, (Hadde det på en T4, Men ikke noe ligner på dette på T5). Det jeg lurer på er om det kan ligge en skjult antanne noen plass, eller om det er montert feil frontrute? Hvordan finner jeg ut om det er byttet frontrute? Jeg lurer og på om det finnes en utvendig antenne for ettermontering. Hilsen odd henry 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2008 Disse bilene har alltid en anntenne i frontruten. ca midt på ruta under speilet... Noen har også en til i den ene sideruten bak, men det er det ikke alle som har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2008 Disse bilene har alltid en anntenne i frontruten. ca midt på ruta under speilet...Noen har også en til i den ene sideruten bak, men det er det ikke alle som har. Takker for tipset. Er dette en tynn lang stripe slik som det var på T4´n. Der var"stripene" i øvre kant av ruten og så gikk de ned midt på ruten. (finner ikke tilsvarende striper på denne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2008 er en tynn stripe ja. kan være vanskelig å se... starter ved festet til innerspeilet og så nedover ruta... stopper ca midt på ruta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2008 Da har jeg sjekket. Jeg finner ikke noe stripe. (er de tynnere en de som er på T4). Ruta er tofarget og har merket til Vw og Glasurit. Er det orginalrute eller kan den være byttet i Norge ? Bilen er en 2006mod , regga høsten 2005 i tyskland. Viss disse bilene skal ha innebygd antenne og min ikke har, er vel dette en garantisak selv om ruten er byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2008 Da har jeg sjekket. Jeg finner ikke noe stripe. (er de tynnere en de som er på T4). Ruta er tofarget og har merket til Vw og Glasurit. Er det orginalrute eller kan den være byttet i Norge ? Bilen er en 2006mod , regga høsten 2005 i tyskland. Viss disse bilene skal ha innebygd antenne og min ikke har, er vel dette en garantisak selv om ruten er byttet? Glasurit er et lakkmerke, så jeg tenker vi sier Securit? Og du har ikke antenne i høyre siderute bak skyvedøra? Jeg sjekket på 2 slike biler i dag, og begge har tydelig synlig antenne der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2008 Vegard.Du har helt rett. merket er Securit, og jeg har antenne i høgre bakvindu. (To figurer med rød/orange farge. ca 1mm bred.) I frontruten finner jeg ikke noen antenne. Noen som vet om det finnes antenne for utvendig montering som på T4.? Går det an å måle om antennene på bakruten er ok?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2008 Vegard.Du har helt rett. merket er Securit, og jeg har antenne i høgre bakvindu. (To figurer med rød/orange farge. ca 1mm bred.) I frontruten finner jeg ikke noen antenne.Noen som vet om det finnes antenne for utvendig montering som på T4.? Går det an å måle om antennene på bakruten er ok?. Prøv å dra ut radio/spiller og plugg i en vanlig løs antenne, du burde høre forskjellen dersom den bak er gåen. Antenna i T5 har vel elektronisk forsterker. Kan en kabelplugg ha løsnet et sted? Hør med Møller om hva som er oppgitt. Du skal jo normalt kunne måle den med et ohm-meter. Men da må du vite verdier og om det da evt. skal stå strøm på antenneforsterkeren under måling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2008 Man kan måle signalene med et diagnose verktøy. Vet hvertfall at de som møller har kan det.. Og du er ikke den første som klager over dårlig radio i T5. Har vært borti litt av hvert. Kan være antenne forsterkeren, antennen i ruta(evnt koblingen mellom antennen i ruta og antenne ledningen ned til spilleren), Dårlig kabel ned fra ruta og til spilleren osv.. Kan være så mye rart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2008 Hei Takker for gode inlegg. Jeg har nå bilen på verksted,(Har hatt bilen i 3 uker, og fått kjølevann i motoroljen! Kjipt! bilen har bare gått 63000km.) men skal sjekke så fort jeg får den tilbake. (er blitt forespeila et par ukers ventetid.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 19, 2008 Da har jeg fått bekreftet at min bil , Lang T5 har antenne kun i høgre siderute bak. Jeg har ikke fått målt noe enda, men finnes det bra antenner for utvendig montering er jeg veldig mottagelig for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...