#1 Skrevet Oktober 5, 2008 Hei. På grunn av olje lekkasje måtte jeg bytte returslangen fra Turbo til bunnpanna. Etter at jeg byttet den viser oljetrykksmåler 5 bar hele tiden. Tidligere mener jeg at oljetrykket lå på 2-3 bar ved 1000 omdr. og økte til 5 bar ved 2000-3000 omdr. Er det noen som kan bekrefte dette for meg? Jeg koblet fra og til ledningen til oljetrykksensoren og da viste den oljetrykk på 3,5 bar ved 1000 omdr og den økte til 5 bar ved økning av turtall. Trodde dårlig kontakt var årsaken. Startet bilen 1 time senere og oljetrykkmåleren viser 5 bar hele tiden. Den går til null når jeg stopper bilen. Noen som har noen gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2008 Min ligger på ca 2.5 på tomgang (800 omd) Går fort opp til 5 med litt gass! Er rett mengde olje på bilen? kan være feil kobla ledninger på trykkfølerene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2008 Min ligger på 5 bar til motor er varm da... Deretter 2-3.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2008 Ligger alltid på 5 til den er oppe i 80 grader ja! Kan være så enkelt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2008 3 bar på tomgang ? Hørtes nå vell mye ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2008 Temperaturen spiller jo en ganske stor rolle her da.. Min ligger på 1,3bar ca. Da er olja 80-90grader. 5W40. Jeg tror ikke dette er noe unormalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2008 Min ligger opp mot 5 bar til olja blir varm. på 80 grader synker den til 2-2,5 bar på tomgang. Kjører 10-60 castrol edge olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2008 Mye høye oljetrykk her gitt... Til trådstarter, har du sett på den måleren før? Bilen har alltid høyt oljetrykk når motoren er kald, altså så den måleren går i bånn. Vent til bilen din er varm, så kan du kikke litt på nytt. Hvis ikke det hjelper, så kan du sjekke koblingen til føleren... Men av de jeg har vært borti så varierer det ifra ca1,3 til 2bar på tomgang på driftsvarm motor 90grader. Type olje og temp har mye å si, så vil variere litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2008 Takk for svar alle sammen. Det var som dere har sagt. Når motoren blir varm blir alt normalt. Altså alt ok. Bare jeg som ikke har registrert at det har vært slik før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...