Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ny på forumet her og lurte på noe:

 

Jeg har en Audi RS2 1994. Denne holder jeg på å restaurere/oppgradere. Girkassen har av og til vært litt vanskelig å få i 2 gir ved litt hard kjøring (synkroniserings-ring slitt?), så jeg tenkte å få den overhalt siden den alikevel skal ut mens jeg holder på. Så fant jeg ut at kassen fra denne tidlige RS2'en sansynligvis ikke har forsterket 1.st gir (kom vel halveis ut i '95)

 

Spørsmålet er om jeg kanskje burde bytte siden jeg håper på ca 450hk når jeg er ferdig? Er vel vanskelig å finne slike kasser til salgs... Noen som vet hvor mye disse kassene tåler, er det andre forskjeller enn forsterket 1.st gir?

 

Takke for alle svar/synspunkter dere måtte ha.

 

Mvh

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en forsterka RS2 kasse jeg :D Men den skal jeg bruke selv da...

Det er ikke noe stor forskjell utenom at den har breder drev på første giret.... Har en link som det står en del info om akkurat dette. Her er den :http://www.elektro.com/~audi/01E/

 

Du kan jo sjekke litt rundt om du får tak i brukt. anbefaler deg å høre med Jonus, der jeg fikk tak i min. Hvis du får tak i en ny, får du nok en slant for den gamle også.

 

Skal du trimme til 450 må du nok belage deg på å skifte til en litt grommere clutch, men ellers så skal jo driverket holde med det.

 

Tildet du spurte om, har jeg ikke anelse hva som gjør at kassen din er vrang å få i gir, men jeg ville prøvd å skifta olje, og gjerne tillsatt ett eller annet vidunder stoff....Verdt ett forsøk jaffal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også leite etter S2 6 trinns girkasser, da disse er like.Har en annen girkasse betegnelse men passer til giroverføringer og alt. Gjør det kanskje litt lettere å finne en ny kasse.....Sjekk at de har det breie drevet på 1 giret, står hva du skal se etter i linken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.