Godkjenning av 19" felger på A3, tüv?

Anbefalte innlegg

Ble stoppa for noen uker siden i teknisk kontroll her i ålesund. Da fikk jeg mangellapp på senkesett og streamer. Har skaffet papir på senkesettet samt firhjulskontroll nå og var innom BT i dag for godkjenning. De ville ikke godkjenne felgene fordi det var hull i den ene innerskjermen. Sa til de at hjulene var innenfor alle krav mht innpress og rullediameter, men dette gadd ikke de å sjekke engang. Har ikke peiling på når det ble hull i innerskjermen, men er ikke usannsynlig at det var når med de forrige felgene jeg hadde (som ikke var godkjent).

Noen som vet hva jeg kan gjøre her, eller eventuelt noen som har tüv-papirer på 8,5*19" ASA felg til A3 8P? felgene heter vel ASA FN-2 tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt innerskjerm så er vel problemet løst, uansett TUV-papirer så vil de nok henge seg opp i det hullet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de sa at det bare var å komme med tüv papirer på de så skulle det være greit. men om jeg skifter innerskjermen så burde det vel være greit det også. vil jo merke fort om felgen lager nytt hull

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dem krever papirer på noe som ifølge lovtekst er innafor deres egne toleransegrenser og ikke skal trenge egen godkjenning.

Dog er det litt forståelig at dem setter seg bak om noe tar borti, men om du forklarer situasjonen må det vel være mulig å be dem sjekke full demp og sving for å se at dette ikke tar borti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dem krever papirer på noe som ifølge lovtekst er innafor deres egne toleransegrenser og ikke skal trenge egen godkjenning.

Dog er det litt forståelig at dem setter seg bak om noe tar borti, men om du forklarer situasjonen må det vel være mulig å be dem sjekke full demp og sving for å se at dette ikke tar borti?

 

De skal jo sjekke full demp med sving, det at de bare antar at den tar borti betyr jo at de ikke gidder å gjøre jobben sin og finner på en unnskyldning for å ikke godkjenne.

Skjønner ikke at de ikke bare kan sjekke dette med en gang, så begge parter slipper mye ekstra jobb og tid.

Nei, det lønner seg ikke å godkjene felger, det er rett og slett for tidkrevende og irriterende. Bedre å ha noen org felger liggende og vise den med de, det har iallefall jeg erfart etter alle felger jeg har godkjent.

Du går jo i skytteltrafikk mellom biltilsyn og hjemmet. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg også trodde. vet der er drop-inn på bt på tirsdager og torsdager, så om jeg ikke klarer å skaffe papirer før torsdag så får jeg stikke innom å ta en prat med de igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg også trodde. vet der er drop-inn på bt på tirsdager og torsdager, så om jeg ikke klarer å skaffe papirer før torsdag så får jeg stikke innom å ta en prat med de igjen.

 

Var vel ikke han gamlingen på eid som tok kontrollen vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ikke han gamlingen på eid som tok kontrollen vel?

 

Nei var på BT i Ålesund jeg var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.