Ladeproblem -99 A6 *løst*

Anbefalte innlegg

Kona er ute på tur, og da hun kom frem, kunne hun fortelle at det lyste batterilampe i speedo'en, spenninga sto på null. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva slags dynamo som står i denne. Bosch eller Valeo? -og om det er 90 A eller 120 A... Bilen og jeg er ikke på samme sted.....

 

Det er en - 99 A6 Avant, 1,9 tdi med automat og klima...

 

Evt er det nok å bytte spenningsregulator (børster)?

 

For så vidt, aldri byttet på en A6 før, hverken regulator eller dynamo. Noe prakk med dette?

 

Pål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet? Hadde tenkt å slippe å ringe bilhjelp eller verkstedbesøk, så handle deler selv og kjøre og fikse er å foretrekke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet? Hadde tenkt å slippe å ringe bilhjelp eller verkstedbesøk, så handle deler selv og kjøre og fikse er å foretrekke.....

 

legg in regnr på mekonomen sin hjemmeside så får du vel en viss pekepinn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde som herren sa, men kom opp 2 spenningsregulatorer... samme pris på de, men kan ikke se noen forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer forresten en dynamo fra en -98 2,4? Ser de har en på huggeriet på Malvik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer forresten en dynamo fra en -98 2,4? Ser de har en på huggeriet på Malvik.

 

 

det er den nok bare møller som kan svare på, De ka se hva billen er levert med, du kan sikkert få det meste til å fungere, det er en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min 2000 mod 2.4 så er det Valeo hvertfall.

Kan forøvrig legge til at denne klappa sammen midt på fjellet i sommer. 12 mil til alt.

Først tok den esp'n ..så abs'n ...så automatkassa og til slutt servoen. Da var det på tide å stoppe og ringe etter noe veihjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk i regulator i dag, så får se i ettermiddag om dette er rett del... ca. 600,- på mekonomen. Alle andre måtte bestille.

Er overrasket over hvor fort den sluttet å lade. Der jeg har vært borti dette før, kunne det gå dagesvis før man fikk problemer med dette. Ofte hjalp det å gi dynamoen en liten kakk for å slite på restene av børstene. Men det var vel i gamle dager det.. ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var tom for power etter ca 10 mil med landeveiskjøring. Slo da av alle kilder som dro strøm underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel. Da var litt over 20 mil unnagjort, eneste forskjellen er at jeg har bilen hjemme..... og kona har min. Var selvfølgelig feil del. Min dynamo var valeo.... så bosch passet heller dårlig. Prøver igjen i morra, er litt enklere når jeg har bilen hjemme.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... måtte bite i det sure eplet.... etter mye om og men, vanskelig tilgang på regulator ++ byttet jeg hele dynamoen. Var egentlig lett å skifte. Løsnet vifta som står under dynamoen, for å få ut ene bolten til dynamoen. Slakket av på strammeren, fikk ut dynamoen for å oppdage at det ikke var nødvendig å fjerne vifta. Var jo et spor i holderen for bolten på den sida så man slapp å gjøre akkurat dette. Men... starta opp, og ser at spenninga på måleren i speedo'en står på rundt 14 volt. Så nå lader den igjen. Så nå er det bare å vente på noe annet som kan gå galt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.