#1 Skrevet Oktober 6, 2008 Venstre bakdør reagerer ikke på sentrallås eller åpning/lukking av vindu. Det gjelder samtlige muligheter jeg for å styre dem. Det er ikke lys i brytern til vinduet i venstre bakdør. Enste jeg får gjort er å trykke ned knappen i døra fysisk, og så åpne den igjen med å åpne døra innenfra. Jeg har byttat sentrallåsenheten på denne døra tidligere (samt en del av de andre dørene, skal ikke si hva jeg mener om kvaliteten på disse delene - hmmrf). Kan det være så enkelt som at jordingskabelen er defekt? Fint med noen tips før jeg eventuelt begynner å rive opp døra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2008 Riv opp dørtrekket og mål i kontaltene om du får noen respons når du låser/bruker vindusheiser. Om ikke så går vel disse ledningene til døren forran eller til sentralen (som ikke liker fukt) i dørken på førersiden. ? Fukt i dørken da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2008 "Tror" bilen er rimelig tørr foran, ikke noe særlig lukt - men det ligger vel sikkert et og annet der. Så i Haynes boka jeg har på bilen at det skal være en styringsenhet til hver dør. Denne hadde bare en jordingsledning såvidt jeg kunne se, defor jeg tenkte at dette kunne være felles årsak til at alt var dødt i døra. Uannsett - er vel ikke noe vei utenom det å ta av trekk og se på greiene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2008 Greiest det ser du, ganske enkelt. da måler du bare i mellom svart og gods på bilen. er det kontakt så er det ikke det. Mål om du har noe som helst respons i di andre ledningene. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2008 Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2008 Sjekk om kontaktene i b-stolpen/døråpningen ( kontaktene ut til bakdør ) sitter i som de skal. Har en tendens til å falle ut på Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2008 har samme problem på min. bare at jeg ikke får den opp i det hele tatt.. Har tatt av dørtrekket og hører det klikker et lite klikk som i et relé når jeg åpner/lukker.. Samme kommer det fra den når jeg setter på tenninga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2008 Pass på at dreneringa i vannkassa under batteriet er fjernet. Når de går tette stiger vanstanden og renner inn i kupeen. Og da renner det in i comfort-styreenheten på venstre side under beina dine.. Denne styrer sentrallås, vinduer, kupelys, +++ hadde senest i dag en bil inne på jobb med det problemet.. Da åpner du styreenheten og ser etter tegn til fuktighet/irr og lignende, I tillegg er det en del sammenføyninger i ledningsnettet på begge sider under matta i samme området som har en tendens til å irre og løsne. Har sett mye dårlig her.. da er det bare å klippe og lodde de sammen igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...