Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har hatt bilen på eu-sjekk.For å se hva som må skiftes.

Stusset på for høyt co utslipp og tenkte jeg skulle sjekke dette nærmere og få et annet verksted til å ta en co test i tillegg for å se om det var noen avvik her.

 

Der jeg tok eu-kontrollen ble det målt til 0.69

Andre verkstedet ble det målt til ca 0.19

 

Jeg har en anelse, at der jeg tok eu-kontrollen har de ikke hatt varm motor og tatt testen med nesten kald motor?

Jeg kjørte 15-20min til det andre verkstedet og tok en test med varm motor(brukstemp)

 

Så hva skal jeg ta standpunkt til her? Er det ca 0.19 med varm motor?

Har hørt at disse motorene ligger på opp til 0.25 som normalt utslipp?

Er det rett og slett bare å ta med papiret og vise de tallene svart på hvit og be de ta en ny kontroll der jeg er tilstede og har kjørt bilen varm selv?

 

Edit: mulig dette er feil sted å poste dette.Moderator får bare flytte tråden om det er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maksimum er 0.5 på normal tomgang. Det står i instruksen og bør være ganske innlysende at motoren skal være driftsvarm når testen gjøres, men jeg vet at mange synder mot det. Har du 0.19 i CO målt i eksosrøret bak tyder det på at alt fungerer som det skal. :) Bare klag og be de måle på nytt. De er sikkert motvillige, men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det den eneste feilen du hadde?

Isåfall hadde jeg tatt med meg en utskrift fra det andre stedet (der du målte 0.19) og spurt hvorfor de ikke måler når motoren er driftsvarm..

Hvis du har flere mangler så fikser du de andre, også reiser du ett annet sted og tar etterkontrollen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte utifra eksosrøret bak når co`en ble tatt.

Hehe,hadde litt mer småtteri enn bare det gitt =)

Men det visste jeg om.Foringer og div annet understells deler.Greit å få tatt det.

 

Men da kan jeg bruke dette utskrivet jeg fikk fra det andre verkstedet og få de til å ta en ny co test.Men at jeg skal kjøre motoren varm selv og la de ta testen etterpå.Får ikke håpe at de er motvillige til å gjøre det.Syns det rett og slett er råttent gjort.Trodde dette var ganske innlysende å ta en co test med varm motor og ikke "lunka" eller kald.Blir jo feil da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.