#1 Skrevet Oktober 6, 2008 (endret) Hei Noen som kan hjelpe med hvor jeg kan få tak i TÜV papirer til mine felger? Mine felger: Panther EMR 175 NO 175818, 8x18 Min bil: VW Passat 3BG 2002 Sedan 2.0 Har 'Googlet' litt men uten hell. Hilsen Øyvind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2008 Har fremdeles ikke fått tak i papirene. Hva gjør jeg nå? Er 14 dager til jeg skal til biltilsynet for å vise senk. Hadde håpet å få med sommerfelgene inn i vognkortet samtidig. På hjemmesiden til produsenten står det at alle felgene deres er TUV godkjente. Holder det å ta med utskrift av det? Kan jeg ta med en TUV for lignende felger 8x18? Hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2008 så lenge du har ET som ikke overgår de 5% avvik fra org og hjul som ikke stikker utenfor så skal du da IKKE trenge noe TUV, skjønner ikke at det skal være så vanskelig for folk! i værste fall sett på møkkahjul og vis, dra hjem og bytt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei Kenneth! Dette var nytt for meg, men flott det hvis det er sånn det er. I vognkortet mitt står det oppført dekk 195/65R15. Gikk da inn på http://www.dack.tk/ og fikk et godt resultat i forhold til mine nåværende dekk som er på 225/40-18. Se bilde under. Da er det altså sånn at jeg kan få skrevet inn dette i vognkortet uten TUV, eller er det sånn at det ikke trenger å stå i vognkortet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2008 Skal ikke stå i vognkortet om det er innen for det som er lovlig. Alt som er utenom dette må speisalgodkjennes til hver enkelt bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2008 Okay. Så da trenger jeg ikke å tenke på felgene mine da. Har bestilt time for å få godkjent senk av bilen og tenkte å ta dette i samme slengen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2008 ja så sant du ikke subber borti noe eller overstiger de 5% fravik i rullediameter så skal det ikke være noe problem:) dog kan noen biltilsyner være totalt skrapa i hue og kreve tuv, da må du bare forklare de jobben dems:) men for guds skyld, hold deg inne med de! hehe, ikke de folka du vil bli uvenner med eller være drittsekk mot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2008 Takker og bukker så mye Som du ser av bildet ovenfor er jeg godt innenfor 5%, så da blir vel dette bare gleden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2008 Takker og bukker så mye Som du ser av bildet ovenfor er jeg godt innenfor 5%, så da blir vel dette bare gleden Bør jo være det:) lykke til ivertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2008 ja så sant du ikke subber borti noe eller overstiger de 5% fravik i rullediameter så skal det ikke være noe problem:) dog kan noen biltilsyner være totalt skrapa i hue og kreve tuv, da må du bare forklare de jobben dems:)men for guds skyld, hold deg inne med de! hehe, ikke de folka du vil bli uvenner med eller være drittsekk mot. Jepp også må ET være innenfor 15mm totalt, dvs 7,5mm per felg iht det som står i vognkortet på 6x15 felgene (hvis det er orig.). MEN hvis man ikke har TUV kan Trafikkstasjonen kreve godkjenning fra produsent/importør at de godkjenner dekk/felg.kombinasjonen på bilen og da er man kanskje like langt...Så TUV er det klart enkleste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...