Spørsmål ved shortshift installering..

Anbefalte innlegg

Hallo!

jeg var ute i natten i sted å sku montere et short shift kit jeg kjøpte sist uke.. (http://www.turbofun.no/product/436080/_A4_B5_Shortshift.html) Det følger da ikke med noe monteringsguide, B&M har fjernet guiden fra siden sin og jeg har søkt opp og ned etter "how to's" o.l. uten lykke.

Her til spørsmålet: Er det slik at jeg må bruke den kulen som kommer med, eller går det an å bruke d som er nedi der fra før av? Vil jo helst bruke den kulen som følger med, men jeg så ingen måte å få ut den gamle dritten som er der fra før?? :S Om den skal dras ut med makt kommer husingen til å knekke frykter jeg..

forklaring2.jpg

forklaring1.jpg

takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at jeg ikke brukte den kula, bare satte inn stanga. Kula er sikkert med siden noen trenger den. Men jeg ville nok prøvd å få tak i manualen, det er enkelt å installere denne, men kan være litt knot uten manual.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser de to plast-halvmånene som omkranser den orginale kula? De kan vippes ut med skrujern, så napper du hele kula ut etterpå.

Det værste med monteringsjobben er faktisk å få den nye kula nedi igjen, sammen med halvmånene. Brukte lang tid før den endelig smatt på plass. Husk å bruke bra med grease når du monterer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en fjør som skal hjelpe til å presse spaken opp igjen. Uten den blir det tull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enida.. d e ikke den fjøren.. den har jeg selfølgelig montert.. men d var en liten en.. sikkert mm i diameter og ca 4 cm lang..

og d me kulen var egentlig lett.. var en sånn simmerring sak, men d var så mye dritt der at jeg ikke så d me en gang.. var bare å hive den ringen av, nappe ut det gamle og presse inn den nye.. gikk kjapt og smertefritt.

jj.. har montert d no.. syyyykt knotete og frustrerende arbeid, men d gikk til slutt.. deilig å gire no :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.