fjerne dype riper i klarlakk

Anbefalte innlegg

har en del riper på ene forskjermen etter en tidligere påkjørsel, jeg skulle gjerne hatt bort.

 

hvordan er det å bruke f.eks. en 2000 "korning" klut for så å polere opp igjen, eller er våtsliping med papir mer egnet, hvor 800-1000-1500-2000 kan være en fornuftig rekkefølge? ser for meg at kluten ikke vil ta dypt nok...?

 

evt hva er det hardeste slipemiddelet (rubbing) jeg kan bruke, og er det mulig å få til dette for hånd, eller må jeg ha maskin?

 

kom gjerne med synspunkter - ripene varierer i dybde så vil ha bort mest mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du våtslipe ville jeg ha prøvd med 2000, så 3000. Før du rubber og polerer dette bort med maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser vel ikke for meg at rubbing/polish går dypt nok, så våtslip er nok muligens eneste løsning.

begynne på 3000,- og jobbe seg nedover til man ser resultater, for så å slipe seg opp igjen og avslutte med 3000 og en polish.

 

høres ut som en plan i grunn, om ingen mener noe annet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite noe...så lurer jeg på...hva om en fyller opp hullet med klarlakk, og så sliper bort overskytende, vil en ikke da slippe unna å fjerne så mye av lakken rundt?

 

På steinsprut har jeg brukt metoden å fylle hullet med farge først, og deretter klarlakk. Har da fått en liten topp på/rundt hullet, som jeg her fjernet med ett knivblad, som er kledd med tape overalt, unntatt en liten "åpning". Har da kuttet bort toppen, og polert det glatt.

Tenker, uten å vite, at det må jo fungere på riper også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vil jeg nok tro, men disse ripene er såpass tynne at jeg ikke kan forstå hvordan jeg skulle klart å fylt kun ripene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte om en får fylt ripene, så gjør det jo ikke noe om det er litt "søl" rundt, det kan jo kuttes bort når lakken er ca 30 minutter "tørr".

Men test det på ett "lite synlig sted", som det så fint står på alle vaskemidler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.