#1 Skrevet November 2, 2004 har problemer med bilen igjen. Når jeg kjører normal, kutter turteller nåla. Dvs at nåla plutselig går på null og motoren blir "kvalt". Skjønner ikke hva som er galt. For å prøve å ungå at motoren stopper, holder jeg inn cluch og gir full gass da går turtallet opp som fører til kraftig ettertenning med svart røyk. når jeg kjører 3 gir vanlig fart 40-60 går bilen normal, bilen er også normal på tomgang. Av og til er turtellernåla litt ugjevn.... hva er galt med bilen min mvh torgeir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2004 Hallgiveren eller tenningsmodulen, mest sannsynlig det siste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2004 kan du forklare dette nærmere ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2004 Turtelleren henter signaler fra tenningssystemet (coilen), og når denne ikke fungerer som den skal og motoren stopper, sier det seg selv at problemet ligger i tenningssystemet. Hallgiveren sitter i fordeleren og gir pulser til tenningsmodulen, som videre forsterker disse pulsene og sender de videre til coilen (grovt forklart ). Hadde et helt likt tilfelle på en Maxda jeg hadde en gang, der turtelleren levde sitt eget liv og motor stoppet. Skiftet tenningsmodulen, på denne en liten sak inni fordeleren, og problemet var vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2004 nå tror jeg nesten at problemet er løst:) dvs at nå går den normalt igjen. feilen var trolig bare et jordingskabelen til coilen var løs. dvs mutteren som kabelen var festet til hadde løsna, noe som jeg selvsagt ikke hadde sjekka før nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...