#1 Skrevet Oktober 7, 2008 Hei Noen som har peiling på om det går ann å stille noe på disse for å kunne få mere , lenger eller høyere lyd ut av disse.. bilde av den jeg har her.. [ATTACH]106054[/ATTACH] Hva er fordeler eller ulemper isåfal Kai 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2008 lyden på dumpventilen har vel litt å si på trykket som dumpes ut, om du chipper bilen vil vel lyden gå opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2008 lyden på dumpventilen har vel litt å si på trykket som dumpes ut, om du chipper bilen vil vel lyden gå opp.. Bilen er chippet. men den får noen tak av å til som gjør at lyden blir kulere på en måte lengere psssssjj lyd en bare pjs liksom if you c? lader ca 1 elle 1.1 på god dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan få min er en RFL som fulgte med bilen, eeeh, begynner å bli litt lei pesinga rett å slett det er en RFL dump med 1.8 turbo fjær inni, så bare ett lite trykk på gassen så dumper den som bare pokker, kommer sikkert ann på hvilken effekt du har i bilen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan få min er en RFL som fulgte med bilen, eeeh, begynner å bli litt lei pesinga rett å slett det er en RFL dump med 1.8 turbo fjær inni, så bare ett lite trykk på gassen så dumper den som bare pokker, kommer sikkert ann på hvilken effekt du har i bilen og hehe.. er bare chipet 1.8t med konfilter å sånn ting. ikke noe utenom det vanlige.. men mener på at det skal kunne gjøre det lettere for ventilen å dumpe luft. er bare ikke sikker på hvordan.. hvis den er beregnet på mere en 1 i trykk så vil det vel naturlig nok bli hardere å dumpe lufta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan jo skifte fjær da, til en som ikke er så stram/tung å presse ned når lufta skal ut, jeg vet ikke hva min lader, står 2.2 i kjørekomputeren, men tviler på den lader så mye:P ved å shimse opp ventilen vil gi den mere lyd, men det er fordi du strammer fjæra ved hver shims.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2008 slik dump lyd begynner å ta seg bedre ut på en bil som faktisk flytter på seg.. 3- 400hk og oppover, men da uten dump:) Ta bort dumpen sperr hullet, let etter en liten papp eske og send den til japan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan jo skifte fjær da, til en som ikke er så stram/tung å presse ned når lufta skal ut, jeg vet ikke hva min lader, står 2.2 i kjørekomputeren, men tviler på den lader så mye:P ved å shimse opp ventilen vil gi den mere lyd, men det er fordi du strammer fjæra ved hver shims.. oki.. så ved å shimse opp ventilen så burde det bli bedre lyd.. hvordan gjør jeg det.. har ikke peiling må jeg kjøpe noe eller bare fjerne noen "ringer" eller hva det nå måtte være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2008 slik dump lyd begynner å ta seg bedre ut på en bil som faktisk flytter på seg.. 3- 400hk og oppover, men da uten dump:)Ta bort dumpen sperr hullet, let etter en liten papp eske og send den til japan. hmmm jo kunne jo seff gjort det.. men er ikke alle som har samme syn på det som deg.. spør egentlig om hjelp å ikke kritikk her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan som Glen Ove sier, sende den tilbake til japan OT (bra sagt ) Men, du legger inn ringer, gjerne stopp skiver til muttre eller hva som måtte passe, som på det bildet du har fremfor dumpen så ligger det shims, men det skal jo mere trykk til for å kunne lage mer lyd da når du shimser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2008 du kan som Glen Ove sier, sende den tilbake til japan OT (bra sagt ) Men, du legger inn ringer, gjerne stopp skiver til muttre eller hva som måtte passe, som på det bildet du har fremfor dumpen så ligger det shims, men det skal jo mere trykk til for å kunne lage mer lyd da når du shimser jepp det vet jeg .. men tror den dumpen er til 2.5 bar trykk å jeg kjører på 1.1 å den sliter litt med å dumpe lufta. er det ikke da så enkelt som å fjerne en shims eller noe så burde den slippe letter luft eller holde seg lenger oppe i det minste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2008 viss den er shimset så kan du ta de utav, men viss den ikke er shimset så kan du montere annen fjær eller få tak i en annen dump som lager lyd, hehe finnes flusst av dette rundt om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 7, 2008 viss den er shimset så kan du ta de utav, men viss den ikke er shimset så kan du montere annen fjær eller få tak i en annen dump som lager lyd, hehe finnes flusst av dette rundt om oki.. hvordan åpner jeg det.. å ser om det er noe jeg kan ta vekk.. hehe.. aner ikke om det er gjort noe med den ettersom det er autopower som han montert den på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 7, 2008 hehe, som på bildet så har du en umbrako skrue, og en liten umbrakobolt vil jeg tro, har ikke gjort dette selv, så her får noen andre svare:P men du kan og prøve deg fram, er ikke mange delene der vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 7, 2008 hehe, som på bildet så har du en umbrako skrue, og en liten umbrakobolt vil jeg tro, har ikke gjort dette selv, så her får noen andre svare:P men du kan og prøve deg fram, er ikke mange delene der vil jeg tro bare evig skeptisk til å begynne på noe jeg ikke er helt sikker på.. ettersom den kosta 2500 kr sånn ca den dumpen så hvis noen har et bedre svar eller erfaring så takker jeg for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 7, 2008 Er vel lett å få tak i en ventil som er så bråkete som overhodet mulig, har sett det på massa jallabutikker på nettet. (bruke 2500 kroner på noe som får bilen til å gå dårligere - det er vel kanskje litt ulurt?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 7, 2008 Er vel lett å få tak i en ventil som er så bråkete som overhodet mulig, har sett det på massa jallabutikker på nettet. (bruke 2500 kroner på noe som får bilen til å gå dårligere - det er vel kanskje litt ulurt?) hehe.. jo sant det den koster jo det veiledende da.. men er ikke interisert i å kjøpe ny.. bare prøve å få den jeg har til å gi mere lyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 7, 2008 min dump gjør sånn att bilen min dør ut når jeg trør inn clutchen fort ble jeg fortalt av den forrige eiger, har vend meg til det, men er bare av og til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 7, 2008 Alle åpne dumpventiler kan gjøre det, fordi bilen drar inn falsk luft gjennom ventilen. Åpen dump på VAG-produkt er egentlig no-go, men det er noen som lar seg imponere av den nyselyden, så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 7, 2008 min dump gjør sånn att bilen min dør ut når jeg trør inn clutchen fort ble jeg fortalt av den forrige eiger, har vend meg til det, men er bare av og til dør ut. ? bilen min dør ikke ut.. ønsker bare mere/lengere dump lyd.. men virker ikke som så mange har erfaringer med denne type dump så ser ut til å bli avlyst hehe kan ikke begynne å fikle med noe jeg ikke har noe peiling på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 7, 2008 selve dumpen består av 3 deler:P tror du greier å skru å shimse den opp;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 7, 2008 Du lader 1,1 på en god dag? Og bilen er chippa? Kommer ikke til å få noe lengre "japsenys" ved å shimse den opp. Kaaanskje du kan få en hardere lyd, men ingen lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 8, 2008 Du lader 1,1 på en god dag? Og bilen er chippa? Kommer ikke til å få noe lengre "japsenys" ved å shimse den opp. Kaaanskje du kan få en hardere lyd, men ingen lengre. hmmm.. oki bare det at av å til så gjør det det.. altså gir en lengere lyd. gjerne hvis jeg har hatt av minuspolen på bateriet kan den begynne å gjøre det.. å må innrømme det er evig kul lyd trodde den kunne funke å shimse den ned eller sette i en mindre fjær eller noe. så den ikke lukka fult så fort.. eller er jeg helt på jordet her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 8, 2008 fjern heller resirken som sitter i bilen din...da blir den nysete=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 8, 2008 fjern heller resirken som sitter i bilen din...da blir den nysete=o) hehe joda men har jo byttet den ut med dump da.. og er vel ikke akkuratt evig bra uten avlastingsventil heller ville jeg tro. bare bare lurte på om det var noe justeringer på den på noen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...