Anbefalte innlegg

Alle åpne dumpventiler kan gjøre det, fordi bilen drar inn falsk luft gjennom ventilen. Åpen dump på VAG-produkt er egentlig no-go, men det er noen som lar seg imponere av den nyselyden, så..

 

Nå rette litt på denne.. Alle 1,8t biler med luftmengde/masse måler og med åpen dump vil muligens stoppe etter dumping.. Det er fordi bilen DRUKNER i bensin siden luftmengde/masse måleren ser at det brukes mye luft. Hadde det vert en vanlig resirk på denne så ser ikke luftmengde/masse måleren at der brukes mere luft siden resirken sender lufta tilbake FØR turboen som er ETTER luftmengde/masse måleren og dermed vil lufta bare sirkulere.. (ut av turbo - inn i resirk - inn på turbo osv.)

 

Drar man inn flaskluft av en dumpventil er det bare å hive den.. Stempelet er jo fjærbelastet. Så mindre trykk enn fjærtrykket, da vil stempelet stenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og "justere" denne må du nok ta den fra hverandre og prøve deg frem meg forskjellige shims/skiver. Enten så går det ann og skru ut de umbrakoskruene i bunn og så kommer stempelet og fjæra osv ut der, eller så kan du dele den på midten, ta tak i begge ender på den og prøv og vri. Er ikke helt sikker på hvilken av de to metodene det er. Men det er bare og prøve seg frem, du klarer garranter ikke og ødelege den eller ikke få det sammen igjen. Er bare ett stempel, fjær og shims inni der, så skru ivei:)

 

(om lyden er tøff eller ikke kan tydeligvis diskuteres:p)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og "justere" denne må du nok ta den fra hverandre og prøve deg frem meg forskjellige shims/skiver. Enten så går det ann og skru ut de umbrakoskruene i bunn og så kommer stempelet og fjæra osv ut der, eller så kan du dele den på midten, ta tak i begge ender på den og prøv og vri. Er ikke helt sikker på hvilken av de to metodene det er. Men det er bare og prøve seg frem, du klarer garranter ikke og ødelege den eller ikke få det sammen igjen. Er bare ett stempel, fjær og shims inni der, så skru ivei:)

 

(om lyden er tøff eller ikke kan tydeligvis diskuteres:p)

 

jøss en som faktisk svarte på spørmålet.. takker for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har egentlig 2 måter å få lengere dump på.. Den ene måter er jo selfølgelig å bytter fjær i dumpventilen.. Slakkere fjær = lengere dump. Bare den ikke er så slakk at vacuumet fra innsuget holder dumpen åpen.. Den andre måten er jo å bytte ut til større intercooler, rør og alt det.. Større volum = lengere dump..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har egentlig 2 måter å få lengere dump på.. Den ene måter er jo selfølgelig å bytter fjær i dumpventilen.. Slakkere fjær = lengere dump. Bare den ikke er så slakk at vacuumet fra innsuget holder dumpen åpen.. Den andre måten er jo å bytte ut til større intercooler, rør og alt det.. Større volum = lengere dump..

 

hehe.. joda det er planen etterhvert.. fjernet en shims å det hjalp ganske mye.. følte jeg mista noe efekt. men det kan jo være at motoren er evig varm etter evig testing med dumpen.. å orginal IC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. joda det er planen etterhvert.. fjernet en shims å det hjalp ganske mye.. følte jeg mista noe efekt. men det kan jo være at motoren er evig varm etter evig testing med dumpen.. å orginal IC

 

hmmm.. prøvde bilen igjen her ista å da var lyden omtrent det samme som den var før jeg fjernet en shims.. funka bra ista men nå er det nesten tilbake til det samme.. hva har skjedd der da? nå skal sant sies at det regnet nå da.. å ista hadde det bare regnet.. men kan vel ikke ha så utrolig mye å si på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.