#1 Skrevet Oktober 7, 2008 (endret) God kveld. Sliter med at bremsepedalen "dirrer" når du trykker den inn.. den har langt fra maks bremsekraft.. Noen av mine forslag til hva dette "kan" være.. men vil høre om noen har hatt dette problemet selv? Den mye omtalte "bomba" som begynner å dra på årene på min bil har jeg hørt endel om.. har også hørt at den serves via servopumpa så lite olje på den tanken kan påvirke den.. men bilen står 10mil unna meg akkurat nå så har ikke fått begynt på eliminerings prosessen enda:p Har også noen andre teorier.. men de mener jeg er litt mer uaktuelle fordi på de nye fjærbeina mine mangler det de abs sensorene men dette skal vel ikke innvirke på selve bremsekraften..? Takker og bukker så meget for alle svar på forhånd Øyvind Ps noen som har tips til hvor jeg får tak å sånne sensorer til en rimelig penge?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2008 Sjekk nivå på olja.. Ellers er bomba neste steg høres det ut som ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2008 Sjekk nivå på olja.. Ellers er bomba neste steg høres det ut som ja. Jepp da får en vel prøve det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2008 bremsepedal dirrer? Høres ut som at du har fått kast i br. skivene.. Må da byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2008 bremsepedal dirrer? Høres ut som at du har fått kast i br. skivene.. Må da byttes... Glemte å nevne det at det nylig er byttet til ubrukte 330mm.. og bilen sto på bukk da jeg kjente dirringa like etter vi hadde lufta de nye bremsene og skulle til å jekke den ned.. så det med nye skiver er utelukka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2008 dette høres nok ut som bomba, har hatt feilsøk med en S6 tidligere, byttet ut bremsekraft, servopumpe (hadde ikke optimalt trykk) men tilslutt så skiftet vi bomba på måfå å da ble det iorden etter litt lufting, kjørte litt og bremsen ble helt fin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2008 jepp, men noen som har tips til rimelige plasser å få kjøpt bomba på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2008 http://www.custom-auto-craft.com http://www.autohausaz.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2008 takker Mikkel:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2008 På min bil var jeg av med bremseskivene å etter de var satt på plass så fikk jeg dirring i pedalen. Da var det noe skitt som var kommet innom skiven før jeg satt den på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2008 På min bil var jeg av med bremseskivene å etter de var satt på plass så fikk jeg dirring i pedalen. Da var det noe skitt som var kommet innom skiven før jeg satt den på plass. jepp da kjennes det også som reglen på styringen hvis det er forran.. men mitt problem kjenner du på pedalen da bilen står stille.. når du trykker pedalen inn og den står på tomgang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 9, 2009 dette høres nok ut som bomba, har hatt feilsøk med en S6 tidligere, byttet ut bremsekraft, servopumpe (hadde ikke optimalt trykk) men tilslutt så skiftet vi bomba på måfå å da ble det iorden etter litt lufting, kjørte litt og bremsen ble helt fin luting av hva? bremseveske eller servoolje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 9, 2009 Og for å gjøre forvirringen helt komplett... Jeg hadde dirring i pedalen, på import delebilen min. Men når alt var flyttet over på bruksbilen, var dirringen vekk... Nøyaktig samme delene. Kun flytting av dem, og ny bremseveske og hydraulikkolje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 9, 2009 Og for å gjøre forvirringen helt komplett... Jeg hadde dirring i pedalen, på import delebilen min. Men når alt var flyttet over på bruksbilen, var dirringen vekk... Nøyaktig samme delene. Kun flytting av dem, og ny bremseveske og hydraulikkolje. Du trenger ikke si det 2 ganger..heh... samme sak eller noe her. Har vibrering i pedal som kommer og går. Har byttet bombe, men problemet har forsatt. Begynner å bli ganske oppgitt, har spurt flere ganger har på forumet. Folk sliter med å forstå hva problemet er og foreslår abs, kast i skiver osv, vet ikke om de klarer å lese at dette problemet er der når bilen står STILLE på flatmark også. Tror jeg skal prøve og lufte ALT av bremser og bytte ALT av servoolje. Skrik ut om noen har SERIØSE tips!! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 9, 2009 jeg sier meg enig med deg pande! har samme problemet på min og kameraten sin bil til tider.. stillestående! kommer og går.. noen som har et godt svar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 9, 2009 Hvor har dere vært!!! Når dere skulle ha støtt meg i lange tider med frustrasjon!!! Fint hvis du endrer overskriften i tråden fra Bremseprob S4 C4 til f.eks Bremseprob S4 C4 vibrering/pulsering i pedal eller noe, lettere for folk med samme problem å søke opp/finne tråden. Skal komme med update når jeg har luftet/byttet veske og olje. PROBLEM SKAL FIXES!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 9, 2009 Har akkurat det samme, vis bilen har stått stille noen timer eller mer så er pedalen helt dirrete rykkete og (!) lyser rødt, har splitter ny bombe og splitter ny servo og ny servo veske og bremseveske. Kan plutselig komme under kjøring også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 9, 2009 Skikkelig dirring? ABS sensorer som er køddete... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 9, 2009 men hvordan kan abs sensoren kødde det til? Når bilen står bom stille, pedalen min er sånn at den hakker på vei inn. og hvordan kan en abs dirre når abs pumpa ikke går? man hører godt når abs'en starter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 9, 2009 Samme problem når sikringen til ABS dras ut...så ABS??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 9, 2009 hm, på min er det sånn at av og til med lett oppbremsing så rykker det i pedalen akkurat som at det skulle vert klink is og abs`n slår inn. Det hører med til oppstartsrutinen at (!) kommer opp sammen med piping, så er bilen good to go 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 9, 2009 hadde det probleme på min bil, da var det den ene abs sensoren som var blitt prest litt ut så absen låg å slo inn heile veien. da hørte du pumpa jobba litt utn du var borti pedallen. eneste som er dritt er at eg mått berre gjette meg frem til hva sensor det var,å sef var det den siste eg bytta. du kan prøve å koble av stikket framme så finne du ut om det er absen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 9, 2009 holder det med å ta sikringen til ABS eller må man frem og ta av stikka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 10, 2009 eg tok av stikke fremme. men funke vel å ta ut sikringen og, men er berre eit lite klips s¨å er stikke av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 14, 2009 Da har jeg byttet hovedsylinderen, den som sitter etter bremsepedal igjennom torpedoveggen.... og dirringen er vek, men lyser fortsatt og piper! men nå er det ulyd når jeg svinger så må nok ha litt mer servoveske i. gir tilbakemld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...