#1 Skrevet Oktober 7, 2008 Hei, Er ny bruker av forumet, så jeg håper jeg gjør dette riktig Jeg har en Audi A6 2.4Q tiptronic -99 mod, som jeg kjøpte april i år. Da jeg skifta til vinterdekk nå nylig syntes jeg at jeg hørte en ulyd i drivverket, men den var så lav at jeg tenkte det bare var mindre dekkstøy en sommerdekkene. Men paranoid som jeg er når jeg hører ulyder på biler, så tenkte jeg det kunne ha noe med at et av dekkene var av et annet merke enn de andre. Sjekket derfor instruksjonsboka som var med bilen og der sto det at alle dekkene måtte ha samme mønster og merke, hvis ikke ville dette skade midtdifferensialen. Dagen etter kjøpte jeg meg 4 nye dekk, men nå synes jeg at jeg kjenner vibrasjoner i bilen. Mulig dette er noe jeg inbiller meg siden ingen andre kjenner dette. Er det noen som vet symptomene på når midtdifferensialen synger på siste verset??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2008 Var det samme dimensjon på dekkene foran og bak da? Selv om det var ett annet merke... og ca likt slitt? I så fall er det nok bare noe du innbiller deg, ihvertfall ingen ting med dekkene å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2008 Vibrasjonene du kjenner kan ikke komme av midtdiff.. De vil mest sansynlig komme av dekkene siden vibrasjonene kom etter at du byttet dekk.. Skal ikke si det helt sikkert men jeg setter en finger på de. Eller kanskje du er paranoid og overfølsom. hehe.. Kjør litt å føl deg fram. Dekkvibrasjoner er enkle å finne ut av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2008 Det var samme dimensjon på og noenlunde samme slitasje på dekkene. Da er det sikkert bare noe jeg innbiller meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...