"Bredde" innsugsrør og downpipe

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har prøvd å "bredde" innsugningsrør og downpipe?.

Det jeg tenker på er på min 3b motor,

Hvis man klyver rørene, eller lager et snitt i det på langs hele veien, greier man å "benne" det ut slik at man kan sveise inn en kile, og voila, man har større downpipe og innsugningsrør.

Noen som vet om dette lar seg gjøre, eller er det for tykt/hardt gods slik at man ikke greier å "bende" det ut.

Noen som har prøvd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tydeligvis. Det er sikkert en grunn.

Vil tro det er enklere å bygge en ny DP, hvorfor vil du ha større innsugs rør ? Er nok ikke mye å hente på det.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet ditt minner meg litt om kvelder jeg og en god kompis har hatt hvor vi finner ekstremt vriene løsninger på enkle problem, som den gangen vi diskuterte problemet med at drivkjedet på motorsykkelen min ville bli for kort hvis vi forlenga bakramma. Vi endte opp med å "konstruere" en maskin som strakk kjedet ved hjelp av en avansert varme/strekkeprosess med innbygget kjøling for o-ringen i hvert ledd.: haha :

Et rør er et rør så det vil nok være enklere og bytte ut de rørene du snakker om med noen med større diameter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å varme rørene å trykksette dem med så høyt trykk at dem utvider seg av den grunn: smil :

høres nok ut som en tungvin måte å øke tversnittet på ja;) angående

innsugsrøra holder de til hundrevis av hester mer en orginal, så er ikke noe å hente på større rør der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.