Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat bygd om min Audi S4 2.2 c4 fra automat til manuell.

Nå lader den bare 1.5bar i displayet , men før klarte den å lade 2.4 bar. (med atmosfæretrykket)

For å få bilen til å stå i park slik at den startet så koblet jeg bare noen ledninger på kontakten til girkassen. Jeg får lys i alle girene på dashbordet. Kan det være at bilen går på et slags nødmodus eller no?

Fikk opp disse feilkodene..

00532 - Supply Voltage B+

31-00 - Open or Short to Ground

00293 - 00293 - Multi-Function Switch (F125): Implausible Signal

00300 - 00300 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Low Input (G93)

Må også si at det er en liten rift i pakningen/belgen inne i wastegaten. Denne var også før så rart at den ladet mere før en nå da.

Noen som kan hjelpe??

En annen ting.. Noen som vet om jeg får kjøpt bare den belgen eller må jeg kjøpe helt ny wastegate? isåfall hvor??

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som den går i nødmodus, da får man bare 1.5 bar trykk. Jeg ville nok sjekke litt mer rundt dette girkassebytte, siden det er i følge deg at problemet oppstod etter byttet.

Membranen til wastegaten får du ny. møller evt 034 tror jeg har en slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalmåleren juger...kjøp deg en skikkelig måler så prøver du på nytt...nødmodus gjør at bilen ikke lader mer enn 0.9?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalmåleren juger...kjøp deg en skikkelig måler så prøver du på nytt...nødmodus gjør at bilen ikke lader mer enn 0.9?

Eh... bilen lader jo 0.9 orginalt, da ville man ikke merket at den gikk i nødmodus da hvis den ikke var chippet... Virker for meg meget rart. Erfaringen min med nødmodus så vil den ikke over 0.5 bar overtrykk.

Regner med at trådstarter også merker at bilen ikke går like bra som den burde. Når han har fått disse feilmeldingene i tillegg er det noe som er galt. Da ville jeg ikke satset på trykkmåleren som ikke er tuklet noe med.

Prøv å finn noen andre som har gjort dette bytte ifra automat til manuel og spør om det elektriske der:) (dvs bruk søkefunksjonen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.. skal prøve å få sjekket dette snart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.