Anbefalte innlegg

Hei, har ein 16v som kutter når eg kommer opp på ca 6200rpm, blir akkurat som bråbrems... når eg kjøre normalt merker eg at bilen lugger litt av og til, bilen er ein 86 model, det står nye plugger og eg har skifta rotor på den. Har gått over slanger for å sjekka om det er vakum feil men finner ingenting.....

1.Noen som har noen tips?

2.Er det samme bensinpumper som står i gti som i 16v?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en original 16v ?

På gti (vertfall på 87 mod cab gli) så ligger sperra i bensinpumpe releet, kan vel stemme med ca 6200 på det.

Måtte bytte rele på caben for å få dratt fullt turtall.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje hatt bilen så lenge men han eg kjøpte bilen av snakte om att det var skifta et rele, ka nr er det på bensinrelet? men er det forskjell på ei gti bensinpumpa iforhold til 16v bensinpumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje hatt bilen så lenge men han eg kjøpte bilen av snakte om att det var skifta et rele, ka nr er det på bensinrelet? men er det forskjell på ei gti bensinpumpa iforhold til 16v bensinpumpa?

Aner ikke nummeret på relet, gti pumpa skal ikke ha noe problem med å levere nok bensin.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg vært borti på min også, i 2001 når jeg bygde min om til 16v fra 8v GTI, hadde kjørt en del 16v'er før jeg bygde om og merket at sperra var rundt 7000 mens 8v'n sperret på 6200 (men en annen type turtallsperre, den barre kuttet) fikk et tips at jeg skulle prøve å bytte til bensinpumperele fra 16v.

Gjorde så dette, og da fikk jeg sperre på over 7000rpm og ei bensinpumpe som gikk når jeg satt på tenningen. (gjorde ikke det med 8v releet)

Så en konklusjon, at det er forskjell på 8v releet og 16v releet.

Og ja, du kan bruke 16v bensinpumpe og 8v omhverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.