plutselig økt/sterkere eksos lukt i og rundt bil

Anbefalte innlegg

Hei

På min 200 20v har jeg den siste måneden merket økt/sterkere lukt av eksos både i og rundt bilen.

Det betyr at hvis jeg lar bilen gå på tomgang en stund, (noe jeg lar den gjøre), og så stopper bilen og går ut. Lukter det veldig sterk eksos rundt bilen. Så mye at det blir lukt av klærne etc.

Hvis jeg kjører med vindu oppe, merker jeg også mere eksoslukt en tidligere.

Hva kan dette komme av?

-Bilen går like bra som den har gjort hele tiden.

-Har helt nye plugger, pluggledninger, fordelerlokk.

-Har hatt bilen inne på verksted og opp på løftebukk. De kunne ikke finne eksoslekkasje noe sted.

Hvis det har blidt sprekk i manifold, blir det slik jeg har beskrevet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vel et høl et sted, er ikke det ganske innlysende..........

putt ei gulerot eller en loff ala autofil, inn der bak, og krabb under!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, på Mekonomen kunne de ikke finne lekkasje noen plass.

Når jeg stå bak bilen på tomgang lukter det kraftig eksos.

tydelig at bilen får feil blanding.:confused:

men hvorfor skjer det plutselig, og skulle ikke jeg ha merket det på hvordan bilen går?

den går like bra som før, fjusker ikke.

og hvis bilen får for mye bensin ryker den vel mere svart?

Ikke noe endring i farge eller mengde røyk fra eksos som jeg kan merke, bare lukta.

(Kjørte en gang bak en amazon med samme eksos lukt, Tenkte da at denne måtte være feil justert, og nå har jeg samme problemet selv)

Hva kan det være. Hva med tomgangsregulator? kan det være noe feil her. men skulle ikke bilen da gått for høyt på tomgang.

anyone. noen med s2, s4, s6 eller 200 som har opplevd noe lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lavtrykk? At eksosen ikke stiger som ved høytrykk... Se bare på husene som fyrer med ved nå på høsten... Røyken stiger nesten ikke, men blir bare hengende rett over taket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lavtrykk! Tja, kan kanskje være noe der, men jeg tror det må være noe annet også.

Blir en del små kjøring, så jeg tenkte først at det var det. At bilen får for mye. (Choke).

Men har prøvd å kjøre den skikkelig varm også, uten at "lukta" forsvant.

Hva hvis bensin filteret eller pumpa begynner å bli slitt?

Hvis filteret er tett/sltt vil pumpa pøse på mere bensin, ergo bilen går for "fett" og dermed mere eksos?

eller kan det være noe annet som er slitt. Tomgangsføler/dyse anything...(har ikke så mye greie på hva som er på en 3B motor)

anyone.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.