Godt prosjekt? Audi org.90hk m/aan

Anbefalte innlegg

Har noe her på handen:

 

1994 Audi 80 Avant E (org.90hk)

1993 AAN. ink ledningsnett,girkasse,bremser etc. men mangler drivverk bak.

Anslått prosjekt i deler til ca. 60k

230hk+ med fremdrift har jeg prøvd før,men å endre til quattro blir vel kostbart/vanskelig?

 

kom med tips dere som vet,hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Børge Lynnes

uff.....NEI!!!

 

Oki. Hører på fagfolk.:D Kunne vært morsomt igrunn,men sikkert ugunstig uten quattro'en på vinterføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en del jobb å bygge om til Quattro!

Du må jo forsterke hele bakenden. Det letteste d er vel å få tak i bakpart fra en Q og klippe og lime litt?

Men jeg vet det var en som fikk godkjent ei sånn ombygging i Drammen for noen år siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare forferdelig mye arbeid.....

Skulle helst vært quattro i utgangspunktet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Det er nok en del jobb å bygge om til Quattro!

Du må jo forsterke hele bakenden. Det letteste d er vel å få tak i bakpart fra en Q og klippe og lime litt?

Men jeg vet det var en som fikk godkjent ei sånn ombygging i Drammen for noen år siden.

 

Ja det hadde vært enklest slik. Tenkte å ha bilen som nr.2 bil.

Men kom plutselig over motor også,men mangler det vesentlige såklart. QUATTRO. Får se hva det blir til over helga da selgeren bestemmer seg for salg. Alt er mulig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får nesten samme problem. Bygger 2,0 16V turbo til min Audi 80 B4 uten quattro. Regner med 200-250 hk. Har kikka litt i ATKE, og det virker jo ikke som det er alt for mye forskjell i karosseriet mellom biler med og uten quattro. Så litt etter festene for bærebrua bak, og det virker som de er der. Bare uten festemuttre. Om du bestemmer deg for å bygge om er jeg veldig spent på å høre hvordan det går. Nå passer vel ikke bakstillingen fra annet enn Audi 80 B4 sedan og avant på B4. Tror det er forskjell fra Coupe. Rs2 bakstilling burde kanskje fungere.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal få bygget om 90'n min (typ89) til Quattro. Forhørte meg litt rundt i rallymiljøet og Jan Poverud på AutoSafe i Drammen hadde bygget om til Quattro på slik bil som jeg har to ganger før. Så det hadde han ingen problemer med. Han regnet omtrent 12.000,- først, men det blir noe billigere pga. bilen leveres ribbet for alt nødvendig, og løse deler følger med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth: Du må finne ut hva som blir gjort får å få dette til, og dele det med oss. Om det må sveises inn nye fester ol.

 

Kan ikke forstå at det skal være særlig mye som skal til. Diffen og alt ligger jo på en travers som er festet på fire punkter. Fjærbeina er festet på samme måte og sted på B4 i alle fall.

 

Hva trengs av deler? Komplett bakstilling og bensintank?

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må sveises et ekstra feste til girkassa, Quattro kassene har ett feste på hver side, uten har bare på ene. Så skal det sveises tunell til mellomakselen, bakstillinga går rett på. (typ89 passer også med coupé)

Det kan hende det er noe annet småtteri som skal fikses også, kan jo komme tilbake til det når bilen min er ferdig. Får håpe den kvalifiserer til en artikkel i Treffpunkt når den er klar! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.