#1 Skrevet Oktober 9, 2008 Hei! Er ute etter 205/55R16 til Volkswagen Touran Dekkene jeg står mellom er Michelin X-Ice North og Nokian Hakkapeliitta 5 Min har har hatt Michelin dekket i to vintersesonger på sin Ford Mondeo 06mod. Pris på Nokian Hakkapeliitta 5 ca 5400 ferdig pålagt i Gjøvik Pris på Michelin X-ICE North er ca 5200 ferdig pålagt i Gjøvik Hvem bør jeg ta? Noen som vet om noen rabatter her i oppland/hedemark på dekk? Noen med Touran erfaringer på piggdekk? HASTER! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2008 Hei! Er ute etter 205/55R16 til Volkswagen Touran Dekkene jeg står mellom er Michelin X-Ice North og Nokian Hakkapeliitta 5 Min har har hatt Michelin dekket i to vintersesonger på sin Ford Mondeo 06mod. Pris på Nokian Hakkapeliitta 5 ca 5400 ferdig pålagt i Gjøvik Pris på Michelin X-ICE North er ca 5200 ferdig pålagt i Gjøvik Hvem bør jeg ta? Noen som vet om noen rabatter her i oppland/hedemark på dekk? Noen med Touran erfaringer på piggdekk? HASTER! Uten at jeg skal si så mye om Michelin, som sikkert er et bra dekk. Men jeg har kjørt Nokian Hakka 4 og 5, og en sesong med Rsi. Dette er både pigg og piggfritt men det er mye som skal til for å slå Nokian:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2008 hadde valgt nokian fremfor michelin, men continental er jo et godt alternativ også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2008 nokian er så ekstremt mye bedre enn de andre du har skrivd opp over her...gå for nokian... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2008 (endret) Uten at jeg skal si så mye om Michelin, som sikkert er et bra dekk. Men jeg har kjørt Nokian Hakka 4 og 5, og en sesong med Rsi. Dette er både pigg og piggfritt men det er mye som skal til for å slå Nokian:) Backer denne. Hakka er best! Men har ikke kommet over noen plasser der man får de på gode tilbud. Du kan jo prøve Jon´s dekk og felg, han fikser det meste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2008 det er en grunn til at nokian hakka dekket vinner alle tester det er med i.. for det er bare BEST.. kjøpte nettop felgpakke med 16" felg og hakka 4 til 6900 på tevo dekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2008 Men gummiblanding i Michelin er mykere enn nokian sin. Derfor vinner jo den kjøring på snø... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2008 Prat med Øystein på Quattroco, hels fra meg:90154525 han har fine prisar på dekk... Han held til på Lillehammer, men du køyrer jo forbi der tett og ofte. Eventuelt kan du prate med Jon Gravir, på jons dekk og felg, men han held til i Porsgrunn/Skien, ring han på 90619977, du er vel kanskje i området der enda. Du får helse fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2008 TAkk for opplysningene Roar. Hva slags vinterdekk har du satt på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 9, 2008 TAkk for opplysningene Roar. Hva slags vinterdekk har du satt på bilen din? Eg har hatt conti wiking contact 3, eller kva det no heiter... drit fornøgd med dette, dim 225/45-17 No skal eg prøve Nokia RSI i 225/50-17, fekk jevla god pris på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 9, 2008 Eg har hatt conti wiking contact 3, eller kva det no heiter... drit fornøgd med dette, dim 225/45-17 No skal eg prøve Nokia RSI i 225/50-17, fekk jevla god pris på dette... Lov å spørre hva du betalte? Spestilte meg samme idag jeg også A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 9, 2008 Låner denne tråden litt, sitter med akkurat de samme tankene selv her. Jeg har originalt 235/45/17 på min '04 A4 avant, men har ikke så veldig lyst på så brede vinterdekk. Ser mange her kjøper 225/45, men har dere vurdert 205/50/17? Selv om det ser kjipt ut så er min erfaring fra sist vinter var at Toyo Snowprox (ikke verdens beste dekk) i 195/65/15 forvandlet bilen totalt i forhold til nye, bedre dekk i 235/45. Sluttet å spore, sluttet å plane, bedre feste... Jeg bor i Bergen så for meg er motstandsdyktighet mot vann- og slapsplaning nesten den viktigste egenskapen; kjører jo bare til og fra Sandsli i kø allikevel så hvordan dekkene takler svingkjøring i høy fart kan jeg bare drømme om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 10, 2008 men har dere vurdert 205/50/17 Kjører med denne dimensjonen på min B6 nå, Continental pigg. Fungerer veldig bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 10, 2008 Holder en knapp på Nokian! Nå har jeg kjørt piggfritt siste åra da, på Nokian RSI og nå nylig innkjøpte nyeste Nokian Hakka R! Hvis du ikke syns det blir litt langt unna da, så kjøpte jeg mine på Sharif denna uka! 205/55-16, under 4 lapper ferdig på bilen! Verdt å ta en tlf hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 10, 2008 Har fått tilbud på nokian hakka 5 til 5200,- hos Øystein på Quattroco 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg holder meg til Nokian og Michelin x-ice xi2. Continental er det merket av disse tre typene vi får mest negativ tilbakemelding på i BERGEN! Sikkert bra dekk om du bor på geilo, men ikke noe å skryte av på bergensføre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 17, 2008 Kjører Hakka 5 på min B7. 205\55\16. Fantastiske dekk! Har aldri kjørt noen andre piggdekk som har tvihold så sinnsykt på piggene sine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...