#1 Skrevet Oktober 9, 2008 Har en arbeidskollega som i forbindelse med service på sin -02 passat 1.8T har fått pris på oljeskift på gearkassen sin. Er automatkasse... VW-forhandler i Ørsta har gitt han tilbud på kr 6000,- +mva: eek : Er ikke det en sykt høy sum for et oljeskift på en girkasse?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2008 søk på forumet så finner du ut hvordan dette kan gjøres selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2008 dem tar da 6000 for oljeskift på A6 tiptronic og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2008 koster 1800 i deler eller mindre ink alt, og 2 timer arbeid, 3 vis du må til med bukker og styr. Er 0 problem og gjøre dette selv. Og når man gjør det selv blir det skiftet olje, filter, ny pakning og skikkelig rengjøring av magnetene og bunnpanna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2008 koster 5000 på autosentrum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2008 (endret) koster 5000 på autosentrum.Fatter ikke hvordan de kan ta en sånn pris for den jobben der. Det er cirka 1600-1800 kr i deler,resten er bare lett jobb. Jeg gjorde det selv på min egen bil ifjor høst,brukte kanskje 1 og en halv time totalt ? Det som tok tid var å fylle på olje,vi hadde ikke den beste påfyllern. Men allikevel gikk det ganske radig å fort gjort synes jeg. Tapp av all oljen,ned med bunnpanna,ut med magnetene,tørk ren bunnpanna,la den stå å dryppe av seg litt uten bunnpanne,på igjen med ny pakning,på med bunnpanna,fyll på olje,så er det varmkjørings-prosessen etter det. Var ikke ment som kritikk av kun Autosentrum,Møller burde skamme seg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2008 koster 1800 i deler eller mindre ink alt, og 2 timer arbeid, 3 vis du må til med bukker og styr. Er 0 problem og gjøre dette selv. Og når man gjør det selv blir det skiftet olje, filter, ny pakning og skikkelig rengjøring av magnetene og bunnpanna. Jeg gjorde dette oxo selv, om det går på to timer er så som så, Jeg måtte meisle opp alle torks#27 skruene, og jeg erstattet dem med rustfri umbrako. ca 25-30 stykker Man gjør dette selv for å vere sikker på at det blir skikkelig gjort med tanke på rengjøring av magnetene. Det praktiseres litt forskjellig rundt om og de skifter ikke filter og olje ved service Jeg tenker og gjøre dette ca en gang i året, og man får jo bare ut 6 av 9 liter så det er stadig litt gammal olje man ikke får ut. Hyppigheten som jeg har valgt meg kommer litt av det dårlige ryktet kassen har og at bilen chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...