#1 Skrevet Oktober 9, 2008 Har nettopp hatt toppoverhaling på min 80. Virker som den ikke får bensin. Har hatt ute dysene men kommer mens jeg tørnet på motoren. Kom ikke noe ut Noen som vet hva problemet kan være? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2008 Har du bytta dyser? Overhalte toppen på min gte for mange år siden. Satt i nye dyser og måtte da tvangskjøre bensinpumpa for å få dysene til å åpne og motoren til å fyre. Det tok ganske lang tid. Nappa ut hver dyse og la de i hver sin 0,5 L brusflaske. Etter en god stunds kjøring av pumpa så jeg at det begynte å piple litt bensin og tilslutt kom det mer og mer fin dusj fra hver dyse. Når de er nye er det visst trege til å åpne første gangen var forklaringen jeg fikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2008 Har du bytta dyser?Overhalte toppen på min gte for mange år siden. Satt i nye dyser og måtte da tvangskjøre bensinpumpa for å få dysene til å åpne og motoren til å fyre. Det tok ganske lang tid. Nappa ut hver dyse og la de i hver sin 0,5 L brusflaske. Etter en god stunds kjøring av pumpa så jeg at det begynte å piple litt bensin og tilslutt kom det mer og mer fin dusj fra hver dyse. Når de er nye er det visst trege til å åpne første gangen var forklaringen jeg fikk. Dysene er de samme som stod i fra før. Dysetetninger er bytta samt alt av pakninger. Bensinpumpa går som bare det. Det kom bare en liten "pft" med bensindamp og så kom det ikke mere ut av dysa. Om vi kobler spenning rett på bensinpumpa og kjører denne mens vi letter på spjellet i k-jeten så skal den vel gi mere? Er det mulig at dysene "tetter" seg når dem står ute i det fri et par dager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2008 Dysene er de samme som stod i fra før. Dysetetninger er bytta samt alt av pakninger. Bensinpumpa går som bare det. Det kom bare en liten "pft" med bensindamp og så kom det ikke mere ut av dysa. Om vi kobler spenning rett på bensinpumpa og kjører denne mens vi letter på spjellet i k-jeten så skal den vel gi mere? Er det mulig at dysene "tetter" seg når dem står ute i det fri et par dager? Hmm, akkurat. Ja hos meg så gikk også pumpa og vi trodde den ville starte etter litt..men nei! Vi kobla da noe ledninger og greier til mengdefordeleren et sted, men dette er så lenge siden at jeg husker ikke detaljert hva/hvorfor. Fikk hjelp pr telefon den gangen av guru Finn Gjestland (Red av boka Trimming av std-biler forresten). Det var han jeg kjøpte topp, dyser og deler fra da. Tja, kanskje bensinen tørker slik at de "setter seg" på en måte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2008 Det er bensin på tanken, bensinpumpa går men det kommer ingenting ut av dysa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2008 Tviler litt på at dysene setter seg om de er tatt ut av sylindern altså Om du tvangskobler bensinpumpa og letter på spjeldet så skal det komme en fin sprut fra dysene ja. Hvis det ikke gjør det så sjekk om dere ikke har røska ut no vakuum et eller annet sted eller en ledning... vakuumet på de bilene her er latterlig ømfindtelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2008 (endret) Tviler litt på at dysene setter seg om de er tatt ut av sylindern altså Om du tvangskobler bensinpumpa og letter på spjeldet så skal det komme en fin sprut fra dysene ja. Hvis det ikke gjør det så sjekk om dere ikke har røska ut no vakuum et eller annet sted eller en ledning... vakuumet på de bilene her er latterlig ømfindtelig. Er bare å la tenninga stå på for da går pumpa for fult og så løfte på spjellet. Prøvde dette på min 100q for noen år siden og da virket det så gjorde samme her. Dysene spruter, det er gnist på pluggene så da er det enten vakum eller register som er feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2008 Tipper på at registeret står feil, sett motoren på merket på kam og veiv, ta av fordelerlokkket og se om rotoren peker på syl.1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...