#1 Skrevet Oktober 9, 2008 Ved vanlig kjøring er det sjelden at temperaturen ligger på 90C i instrumentet. Ligger en plass mellom 80-85C, men dersom bilen står stille og sviver på tomgang, stiger den rett til 90C. Kan det være temperatursensoren som gir feil verdi til instrument, eller er det instrumentet som er på bærtur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2008 Kan også være termostaten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2008 Om tempen stiger til 90 når bilen står i ro, så er det sannsynligvis termostaten. stiger den om du kjører i oppoverbakke óg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2008 har hatt akkurat samme symtoment på en A4 1,8T jeg hadde. Der var det termostaten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2008 Om tempen stiger til 90 når bilen står i ro, så er det sannsynligvis termostaten.stiger den om du kjører i oppoverbakke óg? Kan godt stemme at den stiger i oppoverbakker også. Har lagt merke til at den stiger under "aktiv" kjøring vertfall, og synker igjen ved "vanlig" kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2008 hadde samme greia på RS2'n. Da var det termostaten som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2008 Hadde det samme på min jeg også,bytt termostat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2008 Samme på min S3, byttet termostaten:= OK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 10, 2008 hadde det på TTen å, men gjorde aldri noe med det.. men da fikk jo svaret nå, trodde det var bare fint den gikk lavere jeg.. lå på 80 på e6 å slik.. men med litt gassing å tomgagn var det 90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...