golf 4 gti fjusker over 4000rpm

Anbefalte innlegg

En kompis har en golf 4 gti 98 mod som fjusker fra 4000rpm og oppover. Ingen feilkoder. Bilen er chippet, og med orginal program i hjernen merkes ikke fjusking. Men er liksom kraftløs på en måte etter 4000rpm. Hva kan dette være? Sperrer også på turtall på tomgang, får maks 4000rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig, men får ingen feilkoder:( Tenkte LMM eller noen coiler jeg, men. Har ikke sjekket med vag com da jeg har rotet bort kabel for øyeblikket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som samme problem jeg hadde på min gti,

Der var det coil som jukset ved en viss belastning. løsninge ble å skifta alle 4 for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde en annen LMM sensor i dag uten hell. Får prøve coiler neste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

justert plugg åpninger, og rengjort annlegsflate til tennplugger. Virker mye mye bedre nå. Merker nesten ikke noe fjusk nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom til å tenke på en ting da jeg sjekket pluggene. 1 av pluggene var det annenfarge på, Slik glassert på en måte, isolatoren var helt hvit. Og når jeg så nedi sylinderen gjennom plugghullet, var også denne sylinderen mere lyse brun enn de andre. Kan det vare dysa som er dårlig på denne sylinderen, som fører til varmgang? Eller kan det ha noe med tenning å gjøre, Burde vel ikke bli for varm pluggen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du vel funnet coilen som fjusker tenker eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du vel funnet coilen som fjusker tenker eg.

men kan det bli varmgang på pluggen, om coilen fjusker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.