#1 Skrevet Oktober 10, 2008 Har problemer med at oljen på motoren forsvinner. Kommer ingen ting under motoren. Hender seg at det ryker litt akkurat når jeg starter opp. er ikke noe olje i kjølevæska. Noen tips? Det er en A6 1.8TQ 04mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2008 sjekk peilepinnen din, jeg hadde litt plast fra tettinga som var vekk, det vistes jo selvfølgelig på motordekslene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2008 det er ingen lekarsje ved peilepinnen. Det kommer ingen ting på utsiden av motoren. Kan det være ventiltetninger eller pakninger? Er det noen måte å få sjekket dette på uten å plukke ut halve motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2008 Etter å ha sett mark evans (var det vel han hette) i a 4x4 is born, så testa han en jaguar på akkurat dette. Eller, dvs, han sjekka om stempelringene måtte skiftes ut ved å koble fra all tenning og kjøre komp-sjekk, sammenlikne det opp mot hva produsenten sier komp skal være, ha noe olje elns oppi og kjøre ny kompsjekk og sjekke. Nå husker jeg ikke helt hva konklusjonen skulle være, og jeg aner ikke hvor mye olje han brukte (må jo passe på så man ikke hydrolocker motoren heller da), men det skulle visstnok gi en indikasjon på om det var blowby forbi stempelringene. Det kan hende det er det som er tilfelle, at olje kanskje kommer opp der og blir forbrent der, evt så kan det jo hende at motoren bare ånder det ut. Sjekk derfor også ICen for olje. Det kan du vel kanskje ta først, siden det vel er mere sannsynlig enn at selve blokka er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2008 Har du lagt merke til noe unormat med røyk fra eksosen om du motorbremser? evt. om bilen ryker blått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2008 Ikke noe når jeg motorbremser nei. Men d har skjed en par ganger med langt mellomrom at det kommer ganske mye hvit røyk med det samme jeg startet bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2008 om det ikke lekker noen plasser, så må det jo ta veien ut eksosen evt, og da burde du få mye røyk bak i eksosen. kanskje turbo tettning, eller toppakkning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2008 Hvor mye olje bruker den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2008 Har brukt ca 0.5l på 14 dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2008 Hvor mange kilometer har du kjørt på fjorten dager da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2008 Hvor mye er motorn gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 12, 2008 motoren har gådt 160 000km. kjører 6-10 mil om dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2008 Hvis det ikke er lekkasjer så forbrennes det på et vis. Slitte stempelringer,ventilstyringer/tettinger eller evt turbo er det første som slår meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2008 Takk for tipse Roger! No veit æ kor æ ska bynn å leit hæn: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...