Anbefalte innlegg

Ingen som har lagt inn dette før altså ?

 

VW Polo S2000 WRC

Specification

 

Engine

Cylinders: four in-line

Fuel supply: sequential fuel injection

Cubic Capacity: 1984 cm3

Valve gear Soupapes: dohc, four valves per cylinder

Ignition: electronic, Bosch MS3.1, with 128MB hidden logging

Fuel requirement

 

Engine Output

Max Power ISO (kW): 210 Kw (282 Hp)

Power peak: (r/min) 8250

Max usable: (r/min) 8500

Torque Peak: (r/min) 7000

 

Transmission

Forward speeds: 6

Driven wheels: 4x4

Front differential: Mechanical Limited Slip

Rear differential: Mechanical Limited Slip

Centre differential: Mechanical Limited Slip

Clutch/Ambrayage: AP Racing twin plate

 

Wheels and Tyres

Gravel Rally wheels: 6.5Jx15 alloy

Tarmac Rally wheels: 8J x 18 alloy

Tyre size gravel: 195/65 R 15

Tyre size Tarmac: 235/40 R 18

 

Brakes

Front calipers: 300mm ventilated discs with 4-piston Alcon

Rear calipers: 300mm ventilated discs with 4-piston Alcon

Hydraulics: dual circuit with balance bar

 

Steering

Type: Rack and pinion, power assisted

Lock to Lock: 2 turns

 

Suspension

Front: MacPherson struts, Reiger dampers, Coil springs, fabricated wishbones, anti-roll bar

Rear: MacPherson struts, Reiger dampers, Coil springs, fabricated wishbones, anti-roll bar

 

Capacities

Fuel tank: 70 litres

 

Dimensions

Overall length 3916mm

Overall width 1800mm

Ground clearance 170mm

Wheelbase 2470mm

Track front 1587mm

Track rear 1587mm

 

Weight

FIA (minimum 1150kg) 1150kg

 

http://www.renegeorges.be/fr/index.asp?lg=2

 

http://www.youtube.com/watch?v=9dHRcOTQ3Jc&mode=related&search

 

Basic Kit ca: 1.500.000 KR

Full Asphalt Specification ca: 2.150.000 KR

Da er bilene klare til bruk :)

s2000rent.jpg

s2000gravel.jpg

s2000gravel2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bråk og lite fart...

Blir kjedelig når dagens wrc biler forsvinner

 

 

Men bilen er rå ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er vel ikke prat om at dagens WRC biler skal forsvinne..Dette er vel bare for å få inn en klasse til som kan være billigere for flere fabrikker ? Sånn jeg har skjønt det iallefall..tror ikke dagens WRC biler vil forsvinne av den grunn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super 1600 og Super 2000 er klassene under WRC ja, akkurat som Formel 2 og 3 er under Formel 1. Det er heftig med 282 hk fra en toliters sugemotor! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

282 hk fra en toliters sugemotor!

 

det må jo gå noe så instinihælvete bra!!

 

å den polen så faktisk veldig bra ut også:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært snakk om at WRC skal ut ja. Det koster for mye. Men nå er jo snart S2000 like dyrt.

Er jo snakk om at de skal kunne ha et turbo kit som skal kunne monteres på, da på så kort tid at det går på en service.

Litt rare regler, men er vel for at det skal bli noe simplere og billigere. Men da er vi jo snart oppe på WRC nivå igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

--Dette er vel bare for å få inn en klasse til som kan være billigere for flere fabrikker ? Sånn jeg har skjønt det iallefall..

 

Er det ikke denne klassen som er IRC (International Rally Challenge/Championship) og som allerede er godt igang?

Håper da virkelig ikke dagens WRC biler forsvinner! :)

 

Heftig polo med en heftig prislapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der må være den råeste poloen som finnes:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her fra Rally Larvik i september

DSC_0173 (Small).JPG

DSC_0222 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.