#1 Skrevet Oktober 10, 2008 (endret) Sliter noe fryktelig med å få motoren til å gå skikkelig. Akkurat som om den går på 3 sylindre, men det er gnist på alle plugger. Skiftet komplett topp forrige uke, satte i trimkam samtidig. Skiftet nå eller for ikke lenge siden; -plugger -pluggledninger inkl coilledning -rotor+fordelerlokk Justerte tenning mandag, bilen gikk som ei kule, alt var perfekt. Tirsdag forsøkte jeg å grunninnstille motorstyring med VAS`en, noe jeg muligens aldri skulle prøvd.. Etter dette er det umulig å få bilen til å gå skikkelig. Kjører nå med 20 grader fortenning, ellers dør den ut. Forsøkt å ta strømmen, samt ta av og på stikker til motorstyring, for å "resette" hjernen. Ingen forskjell. Kan være en tilfeldighet, men virker snodig. Noen tips? Syns det virker litt sært at hjernen skal ha tatt kvelden grunnet dette. Mulig den har låst seg på et vis? Aldri hørt om det før, men.. Plugger ser ok ut. Alle vakumslanger er gått over/skiftet. Alt av ledningsnett er gått over og reparert. Ingen feilkoder. Gasspjeld er renset. Tomgangsregulator er ok. Skal sjekke dette neste uke: -Fordeler? -Måle lambda.. -Forsøke å ohme dysene.. Kom gjerne med erfaringer/tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2008 Update: Kontrollert dyser i dag, alle sprøyter likt, ingen lekker.. Skiftet dårlig jordledning til girkasse->karosseri->batteri. Sjekker bensintrykk i morgen, men ser ut til å være ok. Det virker som det er tenningsrelatert, men alt av tenningsdeler ser ut til å være i orden.. Skjønner ikke mye av dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2008 Eneste som gjenstår er styreenhet. Ser ut til at den har låst seg.. Noen i Oslo/Akershus som har en til låns, så jeg kan få bekreftet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2008 Skiftet styreenhet, ingen forskjell... Bilen går på 3 sylindre på tomgang, og opp til rundt 2000 o/min. Startet rundt 0 grader i dag. Funker da fint, trolig grunnet kaldstartdysa. Så på en eller annen måte får den for lite bensin, eller for dårlig gnist. Men alt det er jo sjekket.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2008 (endret) Hvis noen skulle være interessert så er det muligens defekt stempelring på en sylinder som forårsaker moroa. Syllinderlekkasjetest viser avvik på sylinder 4. Komp-test er bra. Kommer ikke til å gjøre noe mer med dette nå, da bilen er for salg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 Syllinderlekkasjetest viser avvik på sylinder 4. Komp-test er bra. . : klø : Om komptest er bra så bør vel ikke det mekaniske være årsaken? Jeg kjenner ikke denne motoren i det hele tatt så spør dumt: Er det en eller flere coiler? Har du sjekket gnist ved å se på plugger eller ved å se at de kan lage en gnist som er minst 1/2 cm. Kan være pluggledning, plugg eller coil (hvis flere) som medfører at det blir for lite kraft i gnisten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2008 : klø :Om komptest er bra så bør vel ikke det mekaniske være årsaken? Jeg kjenner ikke denne motoren i det hele tatt så spør dumt: Er det en eller flere coiler? Har du sjekket gnist ved å se på plugger eller ved å se at de kan lage en gnist som er minst 1/2 cm. Kan være pluggledning, plugg eller coil (hvis flere) som medfører at det blir for lite kraft i gnisten. Nei, det henger ikke på greip.. Er en coil. Har forsøkt med NY coil, samme. Plugger er forsøkt skiftet, selv om gnisten var ok. Mulig jeg kikker litt mer på bilen neste uke, akkurat nå er bilen parkert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2008 virker det som den drukner/dør ut når du prøver å gi gass? prøv å bytte lambda? 350kr på biltema, den funker greit nok i stedet for å handle en til 1500-2000 for å teste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2008 virker det som den drukner/dør ut når du prøver å gi gass?prøv å bytte lambda? 350kr på biltema, den funker greit nok i stedet for å handle en til 1500-2000 for å teste Nei, heller omvendt. Får for lite bensin, eller på feil tidspunkt. Går magert. Lambda er forøvrig byttet, for moro skyld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...