Er det tappeskru på aan/aby/3b radiator?

Anbefalte innlegg

Tappeskruen er nede på høyre side. En blå plast-skrue.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du greier og åpne den med et stort flatt skrujern mellom rillene i grillen foran på høyre side, du skrur bare skruen endel omdreininger så åpner en en kanal seg mot motoren, du slepper og skru ut hele skruen.

Med meg så renner vannet ned på frontfangern og si videre så blir litt søl (har ikke motordeksel). Jeg måtte vri litt på skruen av og til pga det legger seg litt dritt i det du tapper ut vannet.

For og tømmet systemet helt så skrudde jeg av slangen som går ut bak motoren og inn på varmeregisteret inni bilen, 1 stk slangeklemme som står fint tilgjengelig, pass deg for eksosen er varm:P

Etter dette er det bare og skru på igjen og får og lufte systemet er det bare og gi gass når motoren blir varm 5-6k rpm et par ganger og all luft er ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant aldri noen blå skru, så jeg tok av begge slangene til radiator så jeg fikk spylt den skikkelig. Tok også av de andre slangene på motor og spylte så mye jeg kunne, fikk på ca 5liter væske etterpå, så jeg fikk ut det meste. Har gått 2mnd'er med rent vann på denne motoren, så er neppe noe gammel frostvæske igjen inni der. :)

Luftingen var det enkleste jeg har vært borti noen gang!

Jeg fjerna beskyttelsesblekket rundt DP samtidig Torkjell, parkerte bilen i garasjen tidlig på dag så den rakk å bli kald. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en forge 007 look alike i fra kimmit, med 0,85bar fjør.

Ups, feil tråd:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.